سرور مجازی
zoomit

کانسپت جدید شیائومی دوربین گوشی را به لنزی حرفه‌ای مجهز می‌کند

تمامی گوشی‌های پیشرفته‌ی امروزی از دوربین‌های پشتی منعطفی برخورداند که شامل دوربین اصلی به‌همراه دوربین اولترا واید و تله‌فوتو می‌شود؛ ولی متأسفانه برخلاف دوربین‌های DSLR، امکان متصل‌کردن لنزهای مختلف به این دوربین‌ها وجود ندارد.

حالا شیائومی گوشی کانسپت 12S اولترا را با همکاری لایکا معرفی کرده است که امکان اضافه‌کردن ماژول لنز جانبی را به دوربین این گوشی هوشمند می‌دهد. افزون‌براین، به‌گفته‌ی شیائومی، امکان متصل‌کردن ماژول لنز سری M لایکا به گوشی جدید وجود دارد که در تصویر زیر مشخص است:

کانسپت شیائومی با امکان اضافه‌کردن لنز به گوشی

همچنین، گوشی هوشمند مذکور از دو حسگر دوربین یک اینچی برخوردار است که شامل حسگری مرکزی است که به ماژول لنز متصل می‌شود. احتمالاً شیائومی از حسگر IMX989 در کانسپ جدیدش استفاده کرده باشد که در مدل استاندارد شیائومی 12S اولترا نیز دیده شده بود. بااین‌حال، کل ماژول دوربین پشتی برای محافظت با پوشش یاقوت کبود پوشانده شده است.

شیائومی اعلام کرده است که گوشی مذکور از M-mount لایکا استفاده می‌کند که امکان اتصال سایر مانت‌های سری M را دارد. باوجوداین، لنز به‌کاررفته در گوشی نمایش‌داده‌شده ماژول Summilux-M 35mm f/1.4 ASPH لایکا است. طبق جزییات مشاهده‌شده در فیلم معرفی، این کانسپت از قابلیت‌های نرم‌افزاری مثل focus peaking و هیستوگرام و خطوط مورب zebra line و عکاسی ۱۰ بیتی RAW برخوردار است.

متأسفانه، شیائومی قصد تجاری‌سازی این گوشی را ندارد و صرفاً کانسپتی جالب باقی می‌ماند. بااین‌حال، رویکرد شیائومی بسیار سنت‌شکنانه است و می‌تواند قابلیت‌های خیره‌کننده‌ای داشته باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا