سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هدیه همراه اول به مناسبت سالروز عرضه اولین سیم‌کارت در ایران

اپراتور همراه اول به مناسبت سالروز عرضه اولین سیم‌کارت در ایران، بسته‌های هدیه ویژه‌ای به تمامی مشترکان دائمی، اعتباری و انارستانی خود اعطا می‌کند.

بسته هدیه طراحی شده برای مشترکان دائمی و اعتباری با شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۱۰۰ ستاره ۶۷ مربع» و مشترکان انارستانی با شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۱۰۰ ستاره ۶۶۷۱ مربع» قابل فعال‌سازی است.

این بسته به‌ مناسبت بیست و هفتمین سالروز عرضه نخستین سیم‌کارت در ایران به مشترکان همراه اول هدیه داده می‌شود.

لازم به ذکر است هر مشترک تنها می‌تواند یک بار بسته‌های هدیه ویژه را فعال کند. این بسته‌ها از ابتدای بامداد سه‌شنبه ۱۲ مردادماه تا پایان روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد (سالروز عرضه اولین سیم‌کارت در ایران) از طریق کدهای دستوری مذکور و نسخه جدید اپلیکیشن «همراه من» قابل فعال‌سازی است.

گفتنی است نخستین مرحله از راه‌اندازی فناوری تلفن همراه در سال ۷۳ با ظرفیت سازی برای ۹۲۰۰ شماره در شهر تهران با مسئولیت امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران آغاز شد. در ۱۹ مردادماه همان سال با واگذاری ۴ سیم‌کارت به نهاد ریاست جمهوری، برای اولین بار عرضه رسمی سیم‌کارت در ایران آغاز شد.

با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این فناوری، فعالیت‌هایی متناسب با جهت‌گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت. در پایان سال ۸۲، این شبکه دارای ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار مشترک بود.

بر این اساس در طول برنامه سوم، ۴ میلیون و ۵۹۰ شماره تلفن همراه واگذار شد که با ۹۳۵ درصد رشد رو به رو بوده است و ضریب نفوذ تلفن همراه از ۰.۷۸ درصد در ابتدای برنامه سوم به ۷.۵ درصد در انتهای برنامه افزایش پیدا کرد و سه استان اول از نظر ضریب نفوذ در پایان برنامه سوم، تهران، اصفهان و یزد و نیز از نظر عملکرد واگذاری تلفن همراه تهران، اصفهان و فارس اول بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا