سرور مجازی
zoomit

ابزار Power Pages مایکروسافت طراحی وب‌سایت برای کسب‌و‌کارها را آسان‌تر می‌کند

مایکروسافت امروز در کنفرانس Build 2022 و با هدف تحقق راه‌حل‌هایی برای کاهش وابستگی کاربران به دانش کدنویسی، ابزار جدید موسوم به Power Pages را رونمایی کرد. این محصول جدید مایکروسافت که تا پیش‌از‌این یکی از امکانات مجموعه ابزارهای Power Apps با عنوان Power Apps Portals به‌شمار می‌رفت، هم‌اکنون به‌عنوان سرویسی مستقل تحت‌پلتفرم Power بازطراحی شده است و با ارائه‌ تجربه‌ی کاربری جدیدی در طراحی وب‌سایت برای کسب‌و‌کارها، فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

سانگیا سینگ، معاون بخش Power portals، گفته است:

Power Pages به‌عنوان محصولی جدید و مستقل به هر کاربری امکان می‌دهد تا صرف‌نظر از پیشینه‌ی فنی، با استفاده از پلتفرمی مؤثر برای طراحی وب‌سایت‌هایی امن و مدرن و مبتنی‌بر داده کمک بگیرد. Power Pages افزون‌بر اینکه نیاز کمتری به کدنویسی دارد، ظرفیت‌هایی بسیار فراتری از نسل پیشین خود برای هر سازمان و با هر اندازه‌ای به‌وجود می‌آورد تا بتوانند در بستری امن وب‌سایت‌هایی جذاب با قابلیت‌های پیشرفته برای شخصی‌سازی و توسعه‌پذیری حرفه‌ای بسازند.

درحالی‌که هیچ کمبودی در بازار استارتاپ‌های طراحی وب وجود ندارد، مایکروسافت ادغام Power Pages با سرویس‌های موجود خود را وجه تمایز اصلی با سرویس‌های رقبا معرفی می‌کند. به‌عنوان مثال، این ابزار با گیت‌هاب، ویژوال استودیو کد، خط فرمان پلتفرم Power و آژور دواپس مستقیماً وارد ارتباط می‌شود تا کاربران بیشتری امکان خودکارسازی گردش‌های کاری فرایند توسعه را داشته باشند (مثلاً با دانلود و آپلود پروژه‌ها) و از شیوه‌های CI/CD بهره لازم را ببرند.

Power Pages این اجازه را نیز به‌ کاربران می‌دهد تا کنترل‌های دسترسی نقش‌محور و فایروال‌های وب‌اپلیکیشن را ازطریق آژور پیاده‌سازی کنند و اطلاعات تجاری را ازطریق پلتفرم Dataverse مایکروسافت جمع‌آوری و با بازدیدکنندگان سایت به اشتراک بگذارند.

این محصول بخشی به‌ نام Power Pages Design Studio در خود دارد که ابزارهایی برای صفحه‌آرایی به‌کمک متن، ویدئو، تصاویر و فرم‌ها دراختیار کاربران قرار می‌دهد. بخش دیگری با نام «Template hub» نمونه وب‌سایت‌های آماده‌ای را ارائه می‌دهد که برای مواردی مانند زمان‌بندی و ثبت‌نام و ثبت اپلیکیشن‌ها کاربرد دارد. «Learn Hub» نیز راهنماها و آموزش‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی ساخت وب‌سایت‌ها و مدل‌سازی داده‌های تجاری و کار با کد کامپوننت‌ها (Code components) را ارائه می‌دهد.

سینگ در تکمیل گفته‌هایش می‌گوید:

افراد اغلب طراحی وب‌سایت با اتکای کم به دانش کدنویسی (Low code) را ایده‌ای مناسب برای پروژه‌های پایه‌ای همچون وب‌سایت‌های نمایش پروفایل شرکت یا وبلاگ می‌دانند. Power Pages پلتفرمی در سطح سازمانی برای ایجاد راه‌حل‌هایی است که گردش کار تجاری را با مخاطبان خارجی مانند مشتریان و شرکا و اعضای جامعه بهینه می‌کند. در‌حال‌حاضر، مشتریان در سراسر جهان از این محصول از فروش گرفته تا خدمات دولتی استفاده می‌کنند.

براساس نظرسنجی اخیر از شرکت‌های طراحی برتر، درحالی‌که ۲۸ درصد از کسب‌و‌کارهای کوچک وب‌سایت ندارند، ۴۴ درصد برنامه‌ریزی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۱ وب‌سایتی ایجاد کنند که بدین‌معنی است که با وجود اشباع بازار، تقاضای زیادی برای ابزارهای طراحی وب وجود دارد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا