سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت و Hugging Face توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را آسان‌تر می‌کنند

Hugging Face که خدمات هوش مصنوعی میزبانی‌شده و پورتالی جامعه‌محور برای ابزارها و مجموعه‌‌داده‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد، با سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری و همکاری مایکروسافت محصول جدیدی به‌ نام Hugging Face Endpoints را رونمایی کرد. کلمان دلانگ (Clément Delangue)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل کنونی Hugging Face، محصول جدید این شرکت را به‌عنوان راهی برای تبدیل مدل هوش مصنوعی توسعه‌یافته‌ی Hugging Face به راهکارهای تولید مقیان‌پذیر توصیف کرد.

دلانگ در بیانه‌ای مطبوعاتی گفت:

مأموریت Hugging Face دموکراتیزه کردن یادگیری ماشینی است. در تلاش هستیم تا به‌ هر توسعه‌دهنده و سازمانی کمک کنیم تا برنامه‌های کاربردی باکیفیت و مبتنی‌بر یادگیری ماشینی بسازند که می‌توانند تأثیر مثبتی بر جامعه و کسب‌وکارها بگذارند. با Hugging Face Endpoints، استفاده از مدل‌های پیشرفته ساده‌تر از همیشه شده است و مشتاقانه منتظریم تا ببینیم مشتریان آژور با آن‌ چه خواهند ساخت.

به‌نوشته‌ی تک‌کرانچ، تقاضا برای هوش مصنوعی در حال افزایش است. براساس نظرسنجی اخیر مک‌کینزی، نزدیک به دوسوم شرکت‌ها قصد دارند در دو سال آینده سرمایه‌گذاری خود را در حوزه‌ی هوش مصنوعی افزایش دهند؛ اما پیاده‌سازی هوش مصنوعی از ابتدا می‌تواند دشوار باشد. علاوه‌براین، بسیاری از شرکت‌ها الزامات عملکرد، امنیت، انطباق و حریم خصوصی سخت‌گیرانه‌ای دارند که به مدل‌های میزبانی روی زیرساخت‌های کاملاً کنترل‌شده نیاز دارند. Hugging Face Endpoints راهکار Hugging Face برای حل این مشکل است.

Hugging Face Endpoints که ازطریق خدمات یادگیری ماشینی مایکروسافت آژور (Azure) دردسترس است، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با چند کلیک یا چند خط از کد کیت توسعه‌دهندگان مایکروسافت آژور (SDK) روی مدل‌های Hugging Face اضافه کنند. پس از انتخاب یک مدل و یک نوع‌ کار، مشتریان می‌توانند از آن مدل در برنامه یا وب‌سایت یا سرویس پشتیبان استفاده کنند.

مدل‌های Hugging Face بر تجزیه‌وتحلیل متن تمرکز دارند. این مدل‌ها به‌خصوص در کارهایی مثل خلاصه‌سازی و تولید متن و استخراج اطلاعات و پاسخ‌گویی خودکار به سؤالات عمدتاً مبتنی‌بر ترنسفورمر هستند؛ همان مدلی که زیربنای اصلی GPT-3 OpenAI و سیستم‌های بی‌شمار هوش مصنوعی قدرتمند دیگر است.

Hugging Face Endpoints امروز به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود. درحال‌حاضر، این محصول در یکی از بانک‌های بزرگ آفریقای‌جنوبی و گروه خدمات مالی آن استفاده می‌شود. اریک بوید، مدیر ارشد هوش مصنوعی مایکروسافت آژور، اشاره می‌کند که این تنها آغاز کار Hugging Face با مایکروسافت است.

مقاله‌های مرتبط:

  • پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ به‌زودی در بازارهای جدید ارائه خواهد شد
  • مایکروسافت استور در ویندوز 11 به قابلیت Restore Apps مجهز می‌شود

بوید در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

دیدگاه ما از هوش مصنوعی آژور ساخت راهکارهای یادگیری ماشینی است که به مشتریان کمک می‌کند تا مشکلات پیچیده را به ساده‌ترین و مقیاس‌پذیرترین و امن‌ترین روش‌ها حل کنند. خوشحالیم که از راه‌اندازی Hugging Face Endpoints با پشتیبانی یادگیری ماشینی آژور، به‌عنوان اولین گام از همکاری خود با Hugging Face و دلیلی بر تعهد به مشترکانمان برای کمک به توسعه‌دهندگان به‌منظور استقرار سریع‌تر و آسان‌تر هزاران سفارش برای ساخت مدل‌های از قبل آموزش دیده‌ شده حمایت می‌کنیم.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا