سرور مجازی
zoomit

برچسب‌های حریم خصوصی اپلیکیشن‌ها به فروشگاه گوگل پلی اضافه شد

گوگل اعلام کرد در حال ارائه‌ی بخش امنیتی جدیدی به فروشگاه پلی است که جزئیات بیشتری درباره‌ی جمع‌آوری داده‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها به‌واسطه‌ی اپلیکیشن‌ها به کاربر نشان می‌دهد. انتشار این بخش از امروز آغاز شده و در هفته‌ی آینده به‌تدریج برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار خواهد گرفت.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن نیز تا ۲۰ ژوئیه فرصت دارند اطلاعات موردنیاز این بخش جدید را به فهرست‌های خود اضافه کنند؛ بنابراین، امکان دارد این قابلیت امنیتی بلافاصله برای همه‌ نمایش داده نشود. شایان‌ ذکر است گوگل اولین‌بار سال گذشته خبر اضافه‌شدن این بخش جدید به فروشگاه پلی را اعلام کرده بود.

برچسب حریم خصوصی فروشگاه گوگل پلی

به‌گزارش TheVerge و به‌نقل از گوگل، بخش امنیتی جدید فروشگاه گوگل پلی به‌منظور ارائه‌ی اطلاعات بیشتر به کاربران درباره‌‌ی داده‌هایی است که توسعه‌دهنده‌ی هر اپلیکیشن جمع‌آوری و از آن‌ها برای اهداف مختلف استفاده می‌کند. علاوه‌براین، اطلاعاتی درباره‌ی این‌ ارائه خواهد شد که آیا توسعه‌دهنده از خط‌مشی گوگل پلی پیروی می‌کند یا خیر یا روش‌های امنیتی آن‌ها تأییدیه‌ی شخص‌ ثالث را دریافت کرده است.

صفحه‌ی پشتیبانی گوگل اطلاعات بیشتری درباره‌ی آنچه توسعه‌دهندگان باید برای اپلیکیشن‌های خود ارائه دهند، منتشر کرده است. طبق اطلاعات درج‌شده در این صفحه، ارائه‌ی نادرست شیوه‌های جمع‌آوری داده ازطریق یک اپلیکیشن یا تکمیل‌نشدن این بخش، امکان دارد به‌معنی مسدود‌شدن به‌روزرسانی‌های آن اپلیکیشن باشد و حتی احتمال دارد اپ مدنظر از فروشگاه گوگل پلی حذف شود.

در این صفحه نوشته شده است حتی توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌های آن‌ها اطلاعاتی از کاربران جمع‌آوری نمی‌کنند، باید این فرم را پر کنند و پیوندی به خط‌مشی حریم‌خصوصی خود ارائه دهند.

برچسب حریم خصوصی فروشگاه گوگل پلی

این تغییر در حالی در گوگل پلی اعمال شده است که اواخر سال ۲۰۲۰ نیز ارائه‌ی قابلیتی مشابه در اپ‌‌استور اپل را شاهد بودیم. البته در صفحه‌ی پشتیبانی گوگل اشاره شده است بخش امنیتی جدید فروشگاه پلی لزوماً هتمای کاملاً مشابه اپل نیست؛ بنابراین، توسعه‌دهندگان نباید انتظار داشته باشند که بخش امنیتی گوگل عملکردی کاملاً شبیه بخش امنیتی اپ‌استور داشته باشد.

در صفحه‌ی پشتیبانی گوگل اشاره شده است: «ممکن است رده‌بندی و چهارچوب بخش ایمنی داده‌ها در گوگل پلی با مواردی که در فروشگاه‌های اپلیکیشن دیگر استفاده می‌شود، تفاوت اساسی داشته باشد.»

مقاله‌های مرتبط:

  • گوگل اپلیکیشن‌های ضبط تماس را از ۲۱ اردیبهشت از فروشگاه پلی حذف خواهد کرد
  • گوگل پلی به‌زودی از دانلود اپ‌های قدیمی جلوگیری می‌کند

این ابتکار بخشی از تلاش‌های مداوم گوگل برای اطمینان از احترام‌گذاشتن اپلیکیشن‌های منتشر‌شده در فروشگاه پلی به حریم خصوصی کاربران است. غول جست‌وجوی اینترنت اوایل ماه جاری اعلام کرد که دسترسی به برنامه‌های قدیمی‌ را در فروشگاه اپلیکیشن خود محدود خواهد کرد تا مطمئن شود اپلیکیشن‌های موجود از آخرین قابلیت‌های حریم خصوصی و امنیتی اندروید بهره می‌برند.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا