سرور مجازی
zoomit

در مجمع عمومی رایتل مطرح شد: تداوم روند سودآوری رایتل

مدیرعامل شستا تداوم روند سودآوری و زمینه‌سازی برای افزایش درآمد را نیازمند برنامه‌ریزی مدون برشمرد. به‌گزارش روابط‌عمومی رایتل، مجمع عمومی سالیانه طبق شاخص عملکرد این بنگاه اقتصادی در سال مالی ۱۴۰۰ درمقایسه‌با سال مالی ۱۳۹۹، ضمن اخذ گزارش مقبول از سازمان حسابرسی، حاکی از سود خالص ۱۲۵ میلیارد تومانی بوده است. همچنین، درآمد عملیاتی رایتل در این بازه زمانی به مبلغ ۲,۰۰۰ میلیارد تومان رسیده که درمقایسه‌با سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

یاسر رضاخواه، مدیرعامل رایتل، در مجمع عمومی‌ این اپراتور که ۵ شهریور ۱۴۰۱ در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برگزار شد، گزارش فعالیت عملکرد سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ را ارائه داد. وی از تلاش همکاران شرکت بر‌مبنای برنامه عملیاتی سودآور بلندمدت به‌منظور حفظ و افزایش روند سوددهی رایتل خبرداد و گفت: «در این دوره، ۱۲ پروژه توسعه‌ با مبلغ ۵۸۸ میلیارد تومان با هدف افزایش ظرفیت و پوشش‌دهی و رضایتمندی مشترکان محقق شد.»

مدیرعامل رایتل تأکید کرد: «تحقق این روند در حالی صورت گرفت که تعرفه‌های رایتل افزایش پیدا نکرده است و این اپراتور در بازار شرکت‌های خدمات ارتباطی، تعرفه خود را با ارزان‌ترین نرخ به مشترکان ارائه می‌دهد.» وی ادامه داد: «افزایش سودآوری به‌دنبال بهینه‌سازی عملکرد هزینه‌ها و توسعه شبکه و به‌تبع افزایش درآمد سه‌برابری ناشی از افزایش چهار‌برابری ترافیک در شرایط تورم سال‌های اخیر، ازجمله عوامل حفظ روند سوددهی رایتل در سال‌های اخیر است.»

براساس این گزارش، بهبود برخی از شاخص‌های مهم عملکرد پروژه‌های انجام‌شده در سال مالی ۱۴۰۰ که در معاونت‌های شبکه و IT و حوزه‌های تجاری به بهره‌برداری رسیده‌اند، بدین‌شرح است:

  • اجرای پروژه OCS برای شارژ آنلاین مشترکان برای اولین‌بار در خاورمیانه با استفاده از توان داخلی
  • نوسازی و مدرن‌سازی شبکه زیرساخت فناوری اطلاعات
  • توسعه و نوسازی سامانه‌های پشتیبان کسب‌و‌کار توسعه و نوسازی کلان‌داده
  • راه‌اندازی سامانه جامع نمایندگان برای مدیریت بر عملکرد و نظارت و هماهنگی برنامه‌های فروش بین نمایندگان شرکت
  • راه‌اندازی سامانه پایش و هدایت رومینگ با هدف مدیریت شبکه و کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت با سایر اپراتورها
  • ارتقای سرویس L2100 (4G+) از ۱,۳۶۸ سایت در پایان سال ۱۳۹۹ به بیش از ۲,۰۰۰ سایت
  • افزایش ظرفیت‌های هسته مرکزی Core شرکت
  • افزایش ۳۷ درصدی جذب مشترک جدید درمقایسه‌با سال قبل
  • توسعه شبکه فروش و اضافه‌شدن ۲,۰۰۰ نماینده فروش

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا، نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران و مدیران ارشد رایتل برای حفظ و تداوم روند سودآوری و زمینه‌سازی برای افزایش درآمد در چند سال اخیر، تحول و برنامه‌ریزی مدوّن به‌منظور جهش سودآوری برای سال ۱۴۰۱ با استفاده از تمام توان شرکت رایتل و مجموعه شستا و سازمان تأمین اجتماعی را خواستار شدند. مدیرعامل شستا گفت: بهره‌برداری و توسعه فناوری‌های نوین و ایجاد منابع درآمدی جدید و پایدار در‌کنار مدیریت بیشتر هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری مدنظر قرار گیرد.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا