سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت بازنگری در طراحی OneNote را به‌طور آزمایشی آغاز کرد

طبق تازه‌ترین اخبار، مایکروسافت آزمایش بازطراحی OneNote خود را آغاز کرده است. این غول نرم‌افزاری سال گذشته اولین به‌روزرسانی بصری را منتشر و فاش کرد که برنامه‌های OneNote و OneNote ویندوز 10 را در برنامه‌ای یکپارچه می‌کند. آزمایش‌کنندگان بتا حالا می‌توانند به برخی از تغییرات طراحی جدید OneNote به‌عنوان بخشی از نسخه قدیمی دسکتاپ OneNote دسترسی داشته باشند.

تغییرات طراحی به OneNote این امکان را می‌دهد که با سایر بخش‌های ویندوز ۱۱ ازنظر زیبایی‌شناسی سازگاری بیشتری داشته باشد. پنجره‌های پیمایش و حالت تمام‌صفحه در حال به‌روزرسانی هستند و فهرست صفحه و برگه‌های بخش و کشویی نوت‌بوک همگی متفاوت به‌نظر می‌رسند. مایکروسافت از افکت Mica خود که در تم ویندوز 11 و تصویر زمینه دسکتاپ استفاده می‌شود، برای پنجره‌ی برنامه‌ی OneNote بهره می‌برد.

هماهنگی طراحی OneNote با ظاهر ویندوز ۱۱

همه‌ی این تغییرات ظاهر مدرن‌تری با گوشه‌های گرد و انیمیشن‌های به‌روز برای OneNote ایجاد می‌کند. همچنین، نشانگری جدید به‌معنی خوانده‌نشده وجود دارد که با بقیه‌ی آفیس مطابقت دارد و دیدن صفحات دارای تغییرات خوانده‌نشده را آسان‌تر می‌کند. OneNote نوار ساده‌ی اختیاری نیز دریافت می‌کند که چیزی بین پنهان‌کردن نوار و استفاده از نسخه‌ی تمام‌صفحه است.

اگر از طرفداران استفاده از OneNote برای یادداشت‌برداری با جوهر دیجیتال هستید، آخرین نسخه شامل برگه‌ی ترسیم به‌روزشده‌ای با ابزارهایی شبیه به Word و Excel و PowerPoint است. ویژگی‌هایی مانند Ink to shape و Ruler و Ink to text همگی در این برگه‌ی به‌روز‌شده وجود دارند. OneNote همچنین از Surface Slim Pen 2 و سیگنال‌های لمسی آن که حسی شبیه به قلم روی کاغذ دارد، پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای اضافه‌کردن مجدد جوهر و نمای فوکوس قلم جدید است که OneNote را به PenFirstRunExperience تبدیل می‌کند.

استافده از جوهر و تجربه نزدیک به قلم روی کاغذ با بهبود در طراحی جدید OneNote

مرتب‌سازی صفحه ویژگی دیگری است که به OneNote می‌آید و به کاربران این امکان را می‌دهد که صفحات را براساس تاریخ ایجاد و آن‌ها را طبق تاریخ اصلاح یا براساس حروف الفبا مرتب کنند. نکته‌ی دیگر اینکه راهکار اشتراک‌گذاری جدید و ویژگی درج تصویر از برنامه‌ی دوربین ویندوز درحال‌حاضر برای آزمایش‌کنندگان دردسترس است و بقیه‌ی تغییرات جدید به‌زودی ارائه می‌شوند.

مایکروسافت حالا روی به‌روزرسانی برنامه‌ی اصلی دسکتاپ OneNote متمرکز شده است و قصد دارد ویژگی‌های مهم OneNote سازگار با لمس ویندوز 10 را به برنامه‌ی یکپارچه اصلی منتقل کند. هیچ جدول زمانی دقیقی برای تکمیل این برنامه وجود ندارد؛ پس فعلاً برنامه‌ی OneNote ویندوز 10 برای مدتی موجود خواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا