سرور مجازی
سخت افزار

گرانی تراشه‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی در راه بازارهای جهانی

تحلیلگران به شبکه سی ان بی سی اظهار کردند: محصولاتی که به نیمه رساناها متکی هستند، گران‌تر خواهند شد زیرا تولیدکنندگان تراشه مهیای افزایش قیمتها می‌شوند.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، پیتر هانبری، تحلیلگر نیمه رسانای شرکت بین به شبکه سی ان بی سی گفت: تولیدکنندگان تراشه سال گذشته قیمتها را ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دادند. انتظار می رود امسال هم دور جدیدی از افزایش قیمت در پیش باشد اما این افزایش کمتر و در حدود پنج تا هفت درصد است.

تولیدکنندگان نیمه رسانا، قیمت‌هایشان را افزایش می‌دهند زیرا می‌توانند و همچنین به دلیل این که تامین مالی فعالیتهای رو به رشدشان، برای آنها گران‌تر شده است. مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید تراشه، ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین کمبود نیروی کار مورد نیاز برای ساخت تاسیسات نیمه رسانا دیده می‌شود و نرخ دستمزدها افزایش پیدا کرده است.

نیک‌کی آسیا به نقل از منابع آگاه گزارش کرد شرکت تایوانی TSMC برای دومین بار در کمتر از یک سال به مشتریانش هشدار داد که قصد دارد قیمتها را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد افزایش قیمت تک رقمی اعمال کند و به نگرانیهای تورمی، افزایش هزینه‌ها و برنامه‌های توسعه، به عنوان دلایل افزایش قیمت اشاره کرد.

سامسونگ هم قرار است قیمت تولید تراشه را حداکثر ۲۰ درصد افزایش دهد.

گلن او دانل به سی ان بی سی گفت: افزایش قیمت تراشه نباید در فضای اقتصادی فعلی تعجب آور باشد زیرا انتظار دارد قیمتها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند که تقریبا مطابق با تورم خواهد بود.

طی دو سال گذشته پاندمی ویروس کرونا باعث ایجاد کمبود جهانی تراشه شده است.

با وجود تشدید بحران هزینه معاش، شرکتهایی که از تراشه‌ها در ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند، ممکن است کم کم ناچار شوند هزینه‌ها را به دوش مصرف کنندگان بیاندازند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اودانل پیش بینی کرد قیمت رایانه شخصی، خودروها، اسباب بازی، محصولات الکترونیکی مصرفی، دستگاه‌های برقی و بسیاری از محصولات دیگر، گران‌تر شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا