سرور مجازی
zoomit

گیم استاپ کیف‌پول مبتنی‌بر اتریوم خود را برای نگه‌داری رمزارزها و NFT معرفی کرد

گیم‌استاپ (GameStop) به‌تازگی کیف‌پول ارزدیجیتال مبتنی‌بر مرورگر خود را دردسترس کاربران قرار داده است. درحال‌حاضر، این کیف‌پول به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شده است و با شبکه‌ی اتریوم (ETH) کار می‌کند و برای تسهیل تراکنش‌ها از فناوری Loopring Layer 2 بهره می‌برد. به‌گزارش ZDNet، گیم‌استاپ قصد دارد بازار NFT این شرکت را در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری راه‌اندازی کند. گفتنی است سه‌ماهه‌ی دوم فعالیت این شرکت در سال جاری ۳۱ ژوئن (۹ تیر ۱۴۰۱) به‌پایان خواهد رسید.

کاربران می‌توانند با استفاده از کیف‌پول گیم‌استاپ دارایی‌های دیجیتال خود را کاملاً کنترل کنند. این ابزار امکان نگه‌داری و ارسال و مبادله‌ی NFT و رمزارزها را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و با بازار آینده‌ی NFT این شرکت سازگار خواهد بود. کیف‌پول گیم‌استاپ از نوع غیرحضانتی (non-custodial) است و این یعنی کاربران کلید ۶۴ رقمی منحصربه‌فردی برای دسترسی به آن دراختیار دارند. در مقام مقایسه‌، وظیفه‌ی نگه‌داری کلید مالک برای دسترسی به کیف‌پول‌های حضانتی (custodial) برعهده‌ی شخص‌ثالث است.

برای استفاده از کیف‌پول گیم‌استاپ می‌توان افزونه‌ی اختصاصی آن را روی مرورگر گوگل کروم یا Brave نصب کرد. این کیف‌پول برای کاربران iOS نیز دردسترس قرار خواهد گرفت و شیوه‌ی کار آن مشابه متامسک (MetaMask) است. این یعنی کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را از متامسک به کیف‌پول گیم‌استاپ انتقال دهند. با اینکه کیف‌پول گیم‌استاپ از نوع نرم‌افزاری است، با کیف‌پول‌های سخت‌افزاری (کیف‌پول‌های سرد) نیز سازگاری دارد. تراکنش‌های این کیف‌پول با Loopring، پروتکلی لایه‌‌دوم برای شبکه‌ی اتریوم، پردازش می‌شوند.

فناوری لایه‌‌دوم برخی از مشکلات موجود در شبکه‌ی لایه‌‌اول اتریوم را برطرف می‌کند. به‌دلیل اینکه درحال‌حاضر حجم بسیار زیادی از تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم روی لایه‌‌اول اجرا می‌شوند، کارمزد تراکنش‌های آن بسیار زیاد است. کاربران باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهند که برای استفاده از لایه‌‌دوم باید ابتدا آن را فعال کنند؛ زیرا کیف‌پول گیم‌استاپ پس از راه‌اندازی اولیه، به‌طور پیش‌فرض روی شبکه‌ی اصلی اتریوم یا لایه‌‌اول اجرا می‌شود.

کیف پول ارز دیجیتال و nft گیم استاپ

براساس اطلاعات منتشر‌شده در صفحه‌ی سؤالات متداول کیف‌پول گیم‌استاپ، کاربران برای فعال‌کردن لایه‌‌دوم باید ETH را به موجودی لایه‌‌دوم واریز و سپس روی دکمه‌ی Activate کلیک کنند. توجه کنید انتقال ETH از لایه‌‌اول به لایه‌‌دوم کمی هزینه دربر خواهد داشت. استفاده از پروتکل لایه‌‌دوم باعث کاهش درخورتوجه زمان و هزینه‌ی انجام تراکنش‌ها خواهد شد.

در توافق‌نامه‌ی حریم خصوصی کیف‌پول گیم‌استاپ آمده است که شاید از داده‌های کاربران و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی آنان استفاده کند. ناشناس‌بودن برای بسیاری از سرمایه‌گذاران در فضای وب ۳ جذابیت زیادی دارد و این موضوع ممکن است به ایجاد اختلاف با مشتریان بالقوه منجر شود.

سیاست حفظ حریم خصوصی کیف‌پول گیم‌استاپ بیان می‌کند که داده‌هایی مثل آدرس IP و موقعیت جغرافیایی کاربر را جمع‌آوری خواهد کرد. طبق این خط‌مشی، کیف‌پول بر نحوه‌ی تعامل شما با دیگران هنگام استفاده از سرویس‌های گیم‌استاپ، صفحات بازدیدشده‌، مدت‌زمان سپری‌شده در هر صفحه‌، تاریخچه‌ی مرور، وضعیت آنلاین‌بودن، بررسی مشاهده کردن یا نکردن ایمیل‌های بازاریابی و پیوندهای داخلی آن و مسیرهای پیمایش بین صفحات نظارت می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • با کوچ اتریوم به مدل گواه‌ بر سهام در اوت ۲۰۲۲، احتمالاً قیمت گرافیک کاهش می‌یابد
  • چگونه رایگان NFT بسازیم؟
  • اتریوم چیست

کاربران می‌توانند با استفاده از شبکه‌ی خصوصی مجازی و مخفی‌کردن IP خود، هنگام استفاده از کیف‌پول گیم‌استاپ همچنان ناشناس باقی بمانند. بااین‌حال، استفاده از حالت ناشناس در مرورگر گوگل کروم نیز داده‌های وب‌سایت یا کوکی‌ها را ذخیره نمی‌کند که این ویژگی ممکن است میزان اشتراک‌گذاری داده‌های شما را کاهش دهد. مرورگر Brave نیز همه‌ی این اقدامات را به‌طور خودکار انجام می‌دهد و حتی تبلیغات پاپ‌اپ را مسدود می‌کند تا برای کاربر مزاحمتی ایجاد نکنند.

درحال‌حاضر، ادغام NFT و ارزهای دیجیتال در بازی‌های ویدیویی میان گیمرها موضوعی دوقطبی است؛ زیرا از یک‌ طرف بسیاری افراد آن را راهی غیرضروری و مزاحم برای کسب درآمد ناشران بازی‌ها تلقی می‌کنند و از طرف دیگر برخی گیمرها آن را روشی برای ارائه‌ی تجربه‌ای معنادارتر با ارائه‌ی مالکیت واقعی بر دارایی‌های دیجیتال ازطریق فناوری بلاک چین می‌دانند. این فناوری می‌تواند برای دارایی‌هایی ارزش واقعی ایجاد کند که بسیاری از گیمرها، ساعت‌های بی‌شماری را برای به‌دست‌آوردنشان صرف می‌کنند. برای دانلود کیف‌پول ارز دیجیتال گیم‌استاپ، می‌توانید به این پیوند مراجعه کنید.

درپایان، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شرکت‌های سازنده‌ی بازی‌ها، ازجمله یوبی‌سافت (Ubisoft) و اسکوئر انیکس (Square Enix) برای حمایت از NFT با واکنش‌های شدید مشتریانشان مواجه شده‌اند. این واکنش‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که یوبی‌سافت مجبور شد ادغام NFT را در Ghost Recon Breakpint متوقف کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا