سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

چین از تنسنت به خاطر قابلیت Youth Mode در وی‌چت شکایت کرد

با وجود این که وی‌چت بخش بزرگی از زندگی دیجیتالی شهروندان چینی را شکل می‌دهد، این اتفاق باعث نشده دولت این کشور نسبت به این اپلیکیشن سخت‌گیری نداشته باشد. پکن ظاهرا از شرکت تنسنت، مالک وی‌چت به خاطر نقض قوانین حفاظت از کودکان در حالت Youth Mode شکایت کرده است.

به گزارش رویترز، دادستان پکن شرکت تنسنت را به خاطر نقض قوانین به دادگاه فراخوانده است اما دقیقا گفته نشده که وی‌چت چگونه با حالت Youth Mode قوانین حفاظت از کودکان را زیر پا گذاشته است. این حالت مانع از دسترسی نوجوانان به سیستم‌های پرداخت، قابلیت یافتن افرادی که از نظر جغرافیایی نزدیک شما هستند و اجرای برخی بازی‌ها می‌شود.

حالت Youth Mode اساسا یک ابزار کنترل برای والدین است که قابلیت‌های زیادی را برای مدیریت این سوپر اپ چینی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شرکت تنسنت هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است. این شرکت اخیرا سخت‌گیری‌هایی را برای کاربران نوجوان بازی Honor of Kings اعمال کرد تا در طول روزهای هفته بیشتر از یک ساعت نتوانند بازی کنند.

این پرونده بخشی از اقدامات گسترده‌تر دولت چین در برابر صنعت گیم و پلتفرم‌های آنلاین است. مقامات پکن قبلا خواستار اعمال تدابیر حفاظتی بیشتری برای دفاع از کودکان در برابر تهدیدات آنلاین شده بودند. این کشور همچنین چند وقتی است که سعی دارد غول‌های فناوری چینی از جمله همین تنسنت، علی‌بابا و Didi را تحت کنترل درآورد و آن‌ها را با جریمه‌ها و تعلیق‌های موقتی روبرو کرده است.

قبلا در ماه آوریل در گزارش دیگری به نقل از منابع آگاه گفته شده بود که چین در حال آماده‌سازی جریمه‌ای سنگین علیه تنسنت است اما بعید به نظر می‌رسد که این جریمه رکورد جریمه ۲.۷۵ میلیارد دلاری شرکت علی‌بابا را بشکند. علی‌بابا در ماه فروردین به خاطر نقض قوانین ضدانحصار و سلطه بر بازار و کسب و کارهای چینی با جریمه‌ای تاریخی مواجه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا