سرور مجازی
zoomit

پتنت مایکروسافت دستگاهی با نمایشگر منطعف ۳۶۰ درجه را به‌نمایش می‌گذارد

هرروز رقابت برای ساخت دستگاه‌های تاشو بهتر و کاربردی‌تر سخت‌تر می‌شود. تابه‌امروز، شرکت‌های مختلف تصور ما درباره‌ی گوشی‌های تاشو را با سری‌های سرفیس دوئو و گلکسی زد تغییر داده‌اند. اکنون مایکروسافت قصد دارد با طراحی دستگاه جدیدی با نمایشگر تاشو معکوس از رقبای خود پیشی بگیرد. شرکت مذکور پتنتی را ثبت کرده که در طراحی آن از صفحه‌نمایش تاشو معکوس استفاده شده است و همین مسئله امکان استفاده از آن با یک دست را فراهم می‌کند.

به‌گزارش اندروید هدلاینز، پتنت جدید مایکروسافت گوشی هوشمندی را به‌تصویر می‌کشد که می‌توان نمایشگرش را به‌صورت معکوس تا ۳۶۰ درجه تا کرد. پس از تاشدن، از دستگاه مذکور در حالت تک‌صفحه‌ای می‌توان استفاده کرد. ایجادنشدن شکاف میان صفحات، مزیت اصلی این طراحی‌ محسوب می‌شود.

در‌حال‌حاضر، سرفیس دوئو مایکروسافت از طراحی مشابهی استفاده می‌کند. دستگاه مذکور در حالت‌های مختلف تا می‌شود و حتی در حالت تک‌صفحه‌ای می‌توان از آن استفاده کرد؛ اما نمایشگرهای سرفیس دوئو به‌گونه‌ای هستند که پس از تا‌شدن، فاصله‌ای بین آن‌ها به‌وجود می‌آید و همین امر ممکن است موجب نارضایتی بعضی کاربران شود.

پتنت جدید مایکروسافت که نبود شکاف میان صفحات را نشان می دهد

در توضیحات پتنت، مایکروسافت می‌گوید گوشی هوشمند مذکور می‌تواند از ۰ تا ۳۶۰ درجه تا شود. همین مسئله می‌تواند مشکلی بزرگ برای شرکت سازنده باشد؛ زیرا تولید دستگاهی با صفحه‌نمایش شیشه‌ای که می‌تواند تا ۳۶۰ درجه تا شود، کار آسانی نیست؛ اما شاید ال‌جی بتواند به مایکروسافت یاری برساند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت: ویندوز ۱۱ با اعمال بهبودهایی برای نصب گسترده آماده شده است

در نشست Display Week سال جاری، ال‌جی صفحه‌نمایش اولد تاشو ۸٫۰۳ اینچی‌ای را رونمایی کرد که می‌توانست از ۰ تا ۳۶۰ درجه تا شود. این دقیقاً همان گزینه‌ای است که مایکروسافت به آن نیاز دارد.

فناوری جدید صفحه‌نمایش ال‌جی از UTG (شیشه‌ی فوق‌نازک) استفاده می‌کند و وضوح آن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ است. علاوه‌بر‌این، در آن مواد ضداثرانگشت به‌کار رفته است تا ظاهری زیبا و تمیز به دستگاه بدهد. نمایشگر مذکور ۴۳۰ نیت روشنایی دارد و پوشش‌‌کامل فضای رنگی آن ۹٫۹ درصد از DCI-P3 فراتر می‌رود. همچنین، سازنده‌ی آن ادعا می‌کند محصول جدیدش دربرابر ۲۰۰ هزار مرتبه خم‌شدن مقام است.

پتنت گوشی مایکروسافت با نمایشگر منعطف ۳۶۰ درجه

طبق آخرین شایعات، مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه‌ی سرفیس دوئو ۳ در سال جاری ندارد. درعوض، ترجیح می‌دهد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای سرفیس دوئو و دوئو ۲ منتشر کند. همچنین، برخی منابع حدس می‌زنند که این شرکت ممکن است طراحی نسل آینده سرفیس دوئو خود را تغییر دهد؛ بنابراین، شاید این دستگاه در آینده با صفحه‌نمایش تاشو معکوس عرضه شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا