سرور مجازی
تکنولوژی

سنت شکنی به سبک برابوس؛ تیونینگ سنگین بر روی محصولات پورشه و رولزرویس آغاز شد

بسیاری برابوس را با پروژه‌های هیجان‌انگیز مبتنی بر محصولات مرسدس بنز می‌شناسند. اما این تیونر آلمانی تغییر رویه داده و قصد دارد گستره فعالیت‌های خود را افزایش دهد. در گام نخست، این کمپانی معروف به سراغ دو مدل 911 توربو S و تایکان از شرکت پورشه و سدان مجلل گوست از رولزرویس رفته است.

برابوس پورشه 911 توربو S

از پورشه 911 توربو S شروع می‌کنیم، پروژه‌ای که با نام برابوس 820 شناخته می‌شود. در این پروژه دارندگان هر دو نسخه کوپه و کابریوله می‌توانند با مراجعه به برابوس و سفارش پکیج P38S-720 خروجی موتور 3.8 لیتری تخت شش سیلندر را به 720 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور ارتقا دهند. این دو فاکتور در حالت استاندارد به ترتیب برابر با 650 اسب بخار و 800 نیوتن متر هستند.

برابوس پورشه 911 توربو S

اما در صورت سفارش پکیج P38S-820، همانطور که قابل حدس است، خروجی موتور به 820 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. گشتاور خروجی هم به 950 نیوتن متر می‌رسد.

به موازات تغییرات در بخش فنی، تغییراتی نیز در نمای ظاهری رخ می‌دهد، هر چند با شدت کمتر و خفیف‌تر. در نمای روبرو نصب تیغه‌های سپر مهم‌ترین مورد قابل ذکر است. این تیغه‌ها باعث پایداری بیشتر خودرو در سرعت‌های بالا می‌شوند. در نمای عقب نصب دیفیوزر بزرگ و حجیم به همراه خروجی‌های اگزوز با قطر 10 سانتیمتر تنها تغییرات موجود هستند.

نوشته های مشابه
برابوس پورشه 911 توربو S

برابوس ادعا می‌کند تغییرات اعمال شده روی پورشه 911 توربو S شتاب آن را از 2.8 به 2.5 ثانیه کاهش داده است. با چنین رکوردی باید گفت برابوس 820 می‌تواند صفر تا صد را دوشادوش بوگاتی شیرون طی کند. چنانچه فردی بخواهد پروژه 820 را بطور کامل از برابوس بخرد، باید 405,157 یورو برای آن کنار بگذارد. بد نیست بدانید با این بودجه امکان خرید دو دستگاه لامبورگینی هوراکان وجود دارد!

برابوس

در پروژه تایکان، برابوس تنها به تغییرات ظاهری بسنده کرده و از دستکاری پیشرانه الکتریکی خودداری نموده است! این تغییرات البته باعث بهبود ایرودینامیک شده و پایداری خودرو را افزایش داده‌اند. نصب اسپلیتر در جلو، باله سه تکه عقب، دیفیوزر انتهایی و استفاده سخاوتمندانه از قطعات فیبرکربنی از مهمترین تغییرات هستند.

برابوس پورشه تایکان

در کنار موارد فوق، باید به جایگزینی رینگ‌های استاندارد با رینگ‌های 10 پره زیبا و کاهش ارتفاع به میزان 20 میلیمتر نیز اشاره کنیم. در داخل کابین هم برابوس رویه مشابهی در پیش گرفته و صرفا به تزئین قسمت‌های مختلف اکتفا کرده است.

برابوس برای رولزرویس گوست پکیج کاملی تدارک دیده که با سفارش آن هم نمای بیرونی و هم عملکرد فنی بهبود می‌یابد. در نمای ظاهری شاهد همان فرمول آشنای همیشگی هستیم. یعنی نصب اسپلیتر جلو، رکاب جانبی، اسپویلر و دیفیوزر عقب، رینگ‌های جذاب‌تر با ابعاد 20 و 21 اینچ و همچنین کاهش ارتفاع تا 30 میلیمتر. همه اجزای اضافه شده جنسی از فیبرکربن دارند. برابوس معتقد است این اجزا هم باعث جذابیت ظاهری خودرو می‌شوند و هم پایداری آن در سرعت‌های بالا را افزایش می‌دهند.

برابوس

برابوس موفق شده 129 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور بیشتری از دل موتور گوست بیرون بکشد. به عبارت دیگر با تیونینگ برابوس خروجی این سدان لوکس به 700 اسب بخار و 950 نیوتن متر رسیده است. هر چند این افزایش خروجی تاثیری روی حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت نداشته، اما شتاب صفر تا صد را به 4.6 ثانیه کاهش داده است. در رابطه با قیمت این پروژه اطلاعاتی منتشر نشده، اما مطمئنا رقم پرداختی هنگفت خواهد بود؛ مخصوصا از دید ما ریال‌بگیران!

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا