سرور مجازی
zoomit

Visual Studio 2022 با رابط کاربری جدید و پشتیبانی از NET 6. برای مک منتشر شد

مایکروسافت تقریباً ۱۰ ماه پس از معرفی اولین پیش‌نمایش خصوصی Visual Studio 2022 (نسخه ۱۷٫۱) برای مک، اکنون این مجموعه را رسماً برای این سیستم‌عامل منتشر کرده است. نسخه‌ی جدید Visual Studio از رابط کاربری کاملاً جدید براساس سبک طراحی بومی macOS بهره می‌برد که جایگزین طراحی قدیمی‌ آن محسوب می‌شود. علاوه‌براین، رابط برنامه‌نویسی جدید مایکروسافت اکنون از NET ۶. پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌توان آن را به‌صورت بومی روی پردازنده‌های اختصاصی اپل اجرا کرد. عملکرد این نسخه ۲۰ درصد نسبت به نسخه‌ی ۲۰۱۹ بهبود یافته است.

XDA می‌نویسد درحالی‌که Visual Studio 2022 براساس طراحی بومی مک توسعه داده شده، برای کاربرانی که از ویندوز به مک کوچ کرده‌اند نیز آشناتر به‌نظر خواهد رسید. در این نسخه اصلاحاتی اعمال شده تا با نسخه‌ی ویندوزی آن مطابقت بیشتری داشته باشد. علاوه‌براین قابلیت‌های جدیدی مثل پنجره‌ی Git Changes و تجربه‌ی جدید درگ اند دراپ (Drag & Drop) برای پنجره‌های ابزار وجود دارد تا بتوانید آن‌ها را راحت‌تر جابه‌جا کنید.

Visual Studio 2022 مک

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت: ویندوز ۱۱ با اعمال بهبودهایی برای نصب گسترده آماده شده است
  • باگ ویندوز ۱۱ باعث گزارش نادرست سطح استفاده از CPU می‌شود

نسخه‌ی مک Visual Studio 2022 همچنین از توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر Dot NET 6، C# 10 و Azure v4 پشتیبانی می‌کند. سایر تغییرات نیز بهبود کپی کردن، بهبود فیلتر جست‌وجو، گروه‌بندی و موارد دیگر را شامل می‌شود. بسیاری از این تغییرات در Visual Studio 2022 برای ویندوز نیز ارائه شده است. البته تغییرات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در یادداشت رسمی مایکروسافت مشاهده کنید.

یکی از مواردی که در Visual Studio 2022 وجود ندارد، پشتیبانی از NET MAUI. است؛‌ قابلیتی که نوشتن یک پایگاه کد واحد را برای برنامه‌هایی که هم در دستگاه‌های موبایل و هم در دستگاه‌های رومیزی مدرن به‌نظر برسند، آسان‌تر می‌کند. بااین‌حال، این ویژگی در اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش Visual Studio 2022 برای مک (نسخه‌ی ۱۷٫۳) ارائه شده است. اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش این مجموعه با پشتیبانی اولیه‌ از ابزار NET MAUI. ارائه می‌شود و همچنین برای اولین‌بار از NET ۷. پشتیبانی می‌کند.

آخرین نسخه‌ی پایدار Visual Studio 2022 برای مک ازطریق این پیوند دردسترس است. علاوه‌براین می‌توانید اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش (نسخه ۱۷٫۳) آن را دانلود کنید. توجه داشته باشید نسخه‌ی آزمایشی ناپایدار است و احتمال دارد هنگام کار با آن با برخی مشکلات مواجه شوید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا