سرور مجازی
فضای مجازی

زمان پایان ماموریت کپسول استارلاینر بوئینگ مشخص شد

استارلاینر در روز جمعه ۲۰ می، یک روز پس از پرتاب آزمایش پرواز مداری ۲ (OFT-۲) به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) رسید. این فضاپیما یک ماموریت تکان دهنده بدون خدمه دارد که برای نشان دادن آمادگی کپسول خود قرار است حمل فضانوردان را به مقصد ایستگاه فضایی و همینطور بازگشت آنها را برای آژانس فضایی ناسا انجام دهد.

به گزارش space.com،  بوئینگ و ناسا می‌گویند: فضاپیمای استارلاینر به مدت چهار تا پنج روز در آزمایشگاه مداری متصل خواهد ماند. این کپسول قرار است  در روز چهارشنبه از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج و در محدوده موشکی White Sands در نیومکزیکو فرود آید.

تیم OFT-۲ در حال هدف قرار دادن یک تاچ داون در بندر فضایی White Sands است.White Sands یک فرودگاه فضایی است که زمانی به عنوان باند فرودگاه برای برنامه شاتل فضایی ناسا،  مورد استفاده قرار می‌گرفت. مقامات ناسا اعلام کردند، اگر آب و هوا مساعد باشد، این کپسول در روز چهارشنبه در دسترس است و  در غیر این صورت در روز جمعه (۲۷ مه) در White Sands فرود می‌آید.

کپسول استارلاینر

فضاپیمای استارلاینر قبلاً یک بار در محدوده White Sands در دسامبر ۲۰۱۹ فرود آمده بود، فرودی که مأموریت اولیه OFT بوئینگ را به پایان رساند. همچنین استارلاینر در پرواز گذشته خود دچار نقص شده بود که نتوانست به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند.

به گفته مقامات بوئینگ و ناسا، اگر همه چیز طبق برنامه به خوبی پیش برود، این کپسول می‌تواند به پرواز خدمه پایان دهد. بوئینگ تنها شرکتی نیست که ناسا از آن برای پرواز فضانوردان خود به مدار و برگشت آن‌ها استفاده کرده است. همچنین اسپیس ایکس قراردادی مشابه بوئینگ دارد که در حال حاضر با موشک فالکون ۹ و کپسول دراگون راه اندازی شده و تا امروز توانسته چهار ماموریت خدمه عملیاتی به ایستگاه فضایی بین المللی را راه اندازی کند.

ناسا و بوئینگ پنج مکان را برای فرود استارلاینر در OFT-۲ شناسایی کرده بودند که دو مورد از آن‌ها در محدوده موشک‌های White Sands قرار داشتند. مکان دیگر شامل ویلکاکس پلایا در جنوب شرقی آریزونا، میدان آزمایشی داگوی در یوتا و پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا بودند.


بیشتر بخوانید

  • رقابت فضایی بوئینگ و اسپیس ایکس

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا