سرور مجازی
تکنولوژی

برند اینستاگرام از نظر ظاهری تغییر کرد: لوگو و خانواده فونت جدید

اینستاگرام امروز در یک به‌روزرسانی بزرگ دستی به سر و روی برند خود کشیده است. بر این اساس، لوگوی این شبکه اجتماعی حالا کمی درخشان‌تر و سرزنده‌تر به نظر می‌رسد و این کمپانی بالاخره تایپ‌فیس یا خانواده فونت مخصوص خودش را با نام Instagram Sans معرفی کرده است.

تایپ‌فیس جدید اینستاگرام با الهام از لوگوی این شرکت طراحی شده و پر از شکل‌های مربعی و دایره‌ای است. اینستاگرام می‌گوید خانواده فونت آن‌ها ترکیب مدرنی از تناسب هندسی و استایل‌های متناقض است. این خانواده شامل فونت‌های معمولی، برجسته، نازک، مدیوم، توپر و توپر برجسته است.

فونت جدید اینستاگرام تلاشی برای ترکیب نمایش صحیح پیکسل‌ها و استفاده از ظاهری شبیه دست‌خط است. برای مثال، اگر به انتهای حرف t نگاه کنید، می‌توانید ببینید که کشیدگی آن بیشتر از حالت‌های کامپیوتری شده تا به دست‌خط انسان شبیه‌تر باشد. این خانواده تا حد زیادی شبیه فونت‌های Sans-Serif است که با توجه به کاربران جهانی و متنوع این شبکه اجتماعی منطقی به نظر می‌رسد. اما در بعضی از حروف مثل Q تغییرات واضح‌تری شکل گرفته تا بیانگر هویت این پلتفرم باشد.

اینستاگرام

«Instagram Sans با یک روش جدید به کاربران جهانی ما اجازه می‌دهد خودشان را در بخش‌های مختلف شبکه اجتماعی از جمله استوری‌ها و ریلز بروز بدهند. هدف ما در طراحی این تایپ‌فیس این بود که Instagram Sans برای سراسر دنیا مناسب باشد. ما با زبان‌شناسان مختلف در جهان همکاری کردیم تا این تایپ‌فیس را با زبان‌های گوناگون از جمله عربی، تایوانی و ژاپنی سازگار کنیم.»

نوشته های مشابه

اینستاگرام

دیگر تغییرات ظاهری اینستاگرام

لوگوی جدید اینستاگرام هم براق‌تر شده تا حس روشنایی و سرزندگی را القا کند. این شرکت می‌گوید گرادیان لوگوی جدید را با استفاده از یک فرآیند مدل‌سازی سه بعدی طراحی کرده است. به‌علاوه، حالا چیدمان بازاریابی محتوا در این پلتفرم تغییر پیدا کرده و به حالت تمام صفحه درآمده تا تمرکز روی محتوا باشد. این تغییر در شرایطی رخ می‌دهد که اینستاگرام از چند وقت پیش آزمایش نمایش فید به‌صورت تمام صفحه در حالتی شبیه به تیک تاک را آغاز کرده بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا