سرور مجازی
zoomit

اپل شرکت‌های چینی را از فهرست تأمین‌کنندگان دوربین سلفی آیفون 14 خط می‌زند

به‌نوشته‌ی 9to5Mac و به‌نقل از Korea IT News، اپل تصمیم گرفته است برخلاف سال‌های قبل، دوربین سلفی نسل جدید آیفون را به‌جای شرکت‌های چینی، ازطریق شرکت کره‌ای LG Innotek تأمین کند. این نخستین‌بار در تاریخ آیفون‌ها است که یکی از شرکت‌های فعال در کره‌جنوبی وظیفه‌ی تأمین دوربین سلفی را برعهده می‌گیرد.

ظاهراً اپل به شرکای تجاری بزرگش اطلاع داده است که تصمیمش برای اعمال این تغییر در آیفون ۱۴ قطعی است. اپل در ابتدا قصد داشت سال ۲۰۲۳ و هنگام تولید آیفون ۱۵ سراغ قطعات LG Innotek برود؛ اما به‌دلیل کیفیت دورازانتظار تأمین‌کنندگان چینی، در‌نهایت برنامه‌هایش را جلو انداخته است و قصد دارد در آیفون ۱۴ از دوربین سلفی شرکتی کره‌ای بهره بگیرد.

سال‌ها است که اپل دوربین سلفی آیفون را ازطریق شرکت‌های چینی و شرکت ژاپنی Sharp تأمین می‌کند. منابعی ناشناس می‌گویند به‌دلیل پیشرفت قابلیت‌ها و اضافه‌شدن ویژگی‌هایی مثل فوکوس خودکار، قیمت واحد دوربین سلفی آیفون ۱۴ درمقایسه‌با مدل‌های قبلی تقریباً سه برابر افزایش پیدا کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • دوربین سلفی آیفون 14 احتمالاً مجهز به فوکوس خودکار خواهد بود
  • آیفون 14 پرو به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و حسگر بزرگ‌تر مجهز خواهد شد

LG Innotek همین‌حالا نیز در بین تأمین‌کنندگان اپل دیده می‌شود و دوربین پشتی رده‌بالا برای این شرکت می‌سازد. LG Innotek همراه با Sharp وظیفه‌ی تأمین دوربین سلفی آیفون 14 را برعهده خواهند گرفت. انتظار می‌رود LG Innotek صرفاً ازطریق تأمین دوربین سلفی آیفون 14 صدهامیلیون دلار درآمد کسب کند. LG Innotek توانسته است قابلیت‌هایی مثل سیستم لرزش‌گیر اپتیکال را در دوربین‌هایش به‌صورت مستقل پیاده‌سازی کند تا از شرکت‌های دیگر بی‌نیاز شود.

براساس برخی شایعه‌ها، اپل امسال برای نخستین‌بار در تاریخ آیفون، در مدل‌های پرو از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا