سرور مجازی
فضای مجازی

هابل اطلاعات جدیدی درباره انبساط زمین بدست آورد

به تازگی تلسکوپ فضایی هابل اطلاعاتی را جمع آوری و به زمین ارسال کرده که پس از بررسی‌های فراوان باعث سردرگمی دانشمندان شده است. این فضاپیما ۳۲ ساله ناسا تلاش می‌کند تا مشخص کند که جهان با چه سرعتی منبسط می‌شود و این انبساط چقدر شتاب می‌گیرد؟

به گزارش سایت interestingengineering؛ تعیین اندازه انبساط زمین بسیار دشوار است، زیرا رصدخانه‌هایی که به مناطق مختلف کیهان نگاه می‌کنند، نتایج متفاوتی را بدست آورده‌اند.  اما به تازگی تلسکوپ هابل نتایجی را کسب کرده که طبق بررسی دانشمندان ممکن است پاسخ درست باشد. آدام ریس، موسسه علمی فضایی (STScI) گفت: “شما دقیق‌ترین اندازه گیری نرخ انبساط جهان را از استاندارد طلایی تلسکوپ‌ها و نشانگر‌های مایل کیهانی دریافت می‌کنید. “

 تلسکوپ هابل

ریس، رهبری یک همکاری علمی را برای بررسی نرخ انبساط جهان به نام SHOES انجام می‌دهد که مخفف ابرنواختر، H۰، معادله حالت انرژی تاریک است. ریس گفت: “با کمک اجزا و بهترین تکنیک‌ها  تلسکوپ فضایی هابل می‌تواند این ماموریت را که برای آن ساخته شده را بدست بیاورد. این تلسکوپ با انجام اندازه گیری میزان انبساط زمین کار بسیار بزرگی داده است. البته حدود سی سال طول می‌کشد تا حجم آن دو برابر شود.

او بزرگترین و احتمالا آخرین به روز رسانی اصلی ثابت هابل را با نتایج جدید بیش از دو برابر کردن نمونه‌های قبلی نشانگر‌های فاصله کیهانی هدایت می‌کند. تیم او همچنین تمام داده‌های قبلی را که بیش از ۱۰۰۰ مدار هابل را در نظر می‌گیرد، بررسی کردند.


بیشتر بخوانید

  • جدیدترین تصویر تلسکوپ هابل از ستاره‌ای که ۳۲ برابر خورشید است

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا