سرور مجازی
zoomit

بنچمارک‌های اولیه A16 از بهبود ۹ درصدی عملکرد تک هسته‌ای خبر می‌دهند

اپل در مراسم Far Out اعلام کرد دو گوشی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به پردازنده‌ی A15 Bionic مجهز هستند، اما آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از پردازنده‌ی جدید A16 استفاده می‌کنند. اپل می‌گوید A16 قدرتمندترین تراشه‌ی موبایلی تاریخ است و هیچ تراشه‌ای در دنیای اندروید هم‌سطح با آن ظاهر نمی‌شود.

به گزارش نوت‌بوک‌چک، پردازنده‌ی A16 به‌تازگی در دیتابیس بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است. این پردازنده در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۱٬۸۷۹ را کسب کرده تا از قوی‌ترین تراشه‌ی دنیای اندروید هم قوی‌تر ظاهر شود.

پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام که در دستگاه‌های اندرویدی رده‌بالا استفاده می‌شود، امتیاز ۱٬۳۲۳ را کسب کرده است. پردازنده‌ی +MediaTek Dimensity 9000 امتیاز ۱٬۳۵۳ را از آن خود کرد.

مقایسه پردازنده A16 و A15 و اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و دایمنسیتی 9000 پلاس در گیک بنچ

اپل در مراسم Far Out گفت پردازنده‌ی A16 Bionic تا ۴۰ درصد سریع‌تر از رقبا ظاهر می‌شود و آن‌طور که گیک‌بنچ نشان می‌دهد، این ادعا در عملکرد تک هسته‌ای حقیقت دارد. گفتنی است پردازنده‌ی A15 که در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ استاندارد و پلاس حضور دارد امتیاز تک هسته‌ای ۱٬۷۲۸ را کسب کرده است.

مقایسه‌ی امتیازات نشان می‌دهد تفاوت بین عملکرد تک هسته‌ای A16 و A15 حدودا ۹ درصد است. این تفاوت در عملکرد چند هسته‌ای کمتر می‌شود. اپل در نسل جدید پردازنده‌ی موبایلی‌اش حداکثر فرکانس را از ۳٫۲۳ گیگاهرتز به ۳٫۴۶ گیگاهرتز افزایش داده.

مقاله‌های مرتبط:

  • تراشه ۴ نانومتری A16 Bionic با بهبود اندک عملکرد و ارتقای چشم‌گیر بهره‌وری معرفی شد
  • رجزخوانی به سبک اپل: «قوی‌ترین پردازنده اندرویدی سال ۲۰۲۲ از پردازنده ۲۰۱۹ ما ضعیف‌تر است»

در همین حین پردازنده‌ی A16 اپل در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۴٬۶۶۴ را کسب کرده که کمی عجیب است، چون پردازنده‌ی A15 در این بخش موفق به کسب امتیاز ۴٬۷۹۰ شده بود. بدین ترتیب احتمالاً امتیاز ۴٬۶۶۴ عملکرد نهایی تراشه‌ی A16 را نشان نمی‌دهد. امتیاز چند هسته‌ای Snapdragon 8+ Gen 1 و +Dimensity 9000 به ترتیب ۴٬۳۳۲ و ۴٬۴۰۴ است.

اپل می‌گوید پردازنده‌ی A16 در عین قوی‌تر بودن، مصرف انرژی کمتری نسبت‌به نسل قبل دارد. این پردازنده از لیتوگرافی چهار نانومتری TSMC استفاده می‌کند. گیک‌بنچ عملکرد واحد گرافیکی تراشه‌ها را بررسی نمی‌کند. A16 در زمینه‌ی گرافیکی تقویت شده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا