سرور مجازی
ماهواره و فضا

پهلوگیری فضاپیمای استارلاینر در ایستگاه فضایی بین‌المللی

کپسول استارلاینر بوئینگ جمعه شب ۳۰ اردیبهشت به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و نقطه عطفی بزرگ برای غول هوافضا و همینطور تلاش پرواز فضانوردان ناسا به مدار رقم زد.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از اسپیس، این کپسول عصر پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت از بالای موشک United Launch Alliance Atlas V پرتاب شد و یک مأموریت مهم بدون سرنشین به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی به نام آزمایش پرواز مداری ۲ (OFT-2) را آغاز کرد. حدود ۲۲ ساعت بعد، استارلاینر شروع به کار در ایستگاه فضایی بین‌المللی نمود و مجموعه‌ای از پروازها، نزدیک شدن‌ها و دور شدن انجام داد که برای به نمایش گذاشتن توانایی‌های آن طراحی شده بودند.
 
این رقص مداری دیروز در ساعت ۸:۲۸ به وقت محلی به اوج خود رسید در نهایت استارلاینر در ایستگاه پهلو گرفت. فضاپیمای بوئینگ و ایستگاه حدود ۵۰۰ کیلومتر بالاتر از اقیانوس هند جنوبی در حال حرکت بودند که در مدار یکدیگر را ملاقات کردند.
 
رابرت هاینز (فضانورد ناسا) پس از پهلوگیری، از ایستگاه رادیویی به کنترل مأموریت گفت: «استارلاینر در جلوی ایستگاه فضایی جلوه بسیار زیبایی دارد».
 
گفتنی است ناسا و بوئینگ در ابتدا قصد داشتند استارلاینر را در ساعت ۷:۱۰ بعد از ظهر به وقت محلی به ایستگاه متصل کنند؛ اما این برنامه متوقف شد تا در روشنایی و شرایط ارتباطی بهتری حاصل شود.
 

پهلوگیری فضاپیمای استارلاینر در ایستگاه فضایی بین‌المللی

کتی لودرز (معاون مدیر عملیات فضایی ناسا)، پس از پهلوگیری فضاپیما گفت: «این مأموریت نمایشی و در عین حال بسیار حیاتی است و توانستیم داده‌های آزمایشی باارزشی به دست آوریم».
 
اما موفقیت استارلاینر در پهلوگیری در ایستگاه فضایی، برای استیو استیچ (مدیر برنامه سرنشینان تجاری ناسا) بهترین هدیه تولد بود. او دیروز ۵۷ ساله شد و گروه‌های علمی ناسا و بوئینگ پیش از رسیدن استارلاینر به ایستگاه فضایی، تولد او را با کیک جشن گرفتند.
 
استیچ درباره تماشای پرتاب استارلاینر و در نهایت رسیدن به ایستگاه فضایی گفت: «می‌دانید، من ۲۴ ساعت باورنکردنی سپری کرده‌ام. برای کادوی تولدم باید کمی بیشتر صبر کردم؛ راستش ارزش صبر کردن را داشت».

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا