سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

جف بزوس ۲۰۰ میلیون دلار به بزرگترین موزه علمی، فرهنگی و تحقیقاتی جهان اهدا کرد

جف بزوس، موسس شرکت خصوصی فضایی بلو اوریجین ۲۰۰ میلیون دلار به موسسه «اسمیتسونین» بزرگترین موزه علمی، فرهنگی و تحقیقاتی جهان اهدا کرد. چنین عددی بزرگترین هدیه‌ای است که این موسسه پس از احداث آن در سال ۱۸۴۶ میلادی دریافت کرده است.

از مبلغ اهدایی، حدود ۷۰ میلیون دلار آن به بازسازی موزه ملی هوا و فضای ایالات متحده تعلق می‌گیرد. ۱۳۰ میلیون دلار باقی مانده برای احداث مرکز آموزشی جدیدی در موزه اصلی این مجتمع در واشنگتن دی.سی استفاده می‌شود. این مرکز آموزشی یا موزه جدید به دلیل این هدیه ارزشمند «مرکز یادگیری بزوس» نامگذاری می‌شود.

بزوس در بیانیه‌ای درباره این کمک مالی گفت: «موسسه اسمیتسونین نقش بزرگی در شکوفایی ابتکارات نسل آینده دارد. هر کودکی با پتانسیل بسیار زیادی متولد می‌شود و الهام‌بخش بودن [محیط اطراف آن] می‌تواند این پتانسیل را شکوفا کند. عشق من به علم، اختراع و فضا این پتانسیل را در من آزاد کرد و امیدوارم که این هدیه چنین کاری را برای دیگران کند.»

این هدیه می‌تواند به بازسازی موزه‌ها و ایجاد فضاهای تجربه‌گرایانه نیز کمک کند تا بازدیدکنندگان بیشتری از جمله دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها از این فضا استفاده کنند. مرکز آموزشی جدید در راستای موضوعات علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات ساخته خواهد شد. این موزه جدید به منظور الهام‌بخش بودن برای بازدیدکنندگان جوان ساخته می‌شود که شامل مکان‌های متفاوتی از موسسه اسمیتسونین خواهد بود تا ارتباط بیشتری بین مجموعه‌های علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات برقرار شود.

موسسه اسمیتسونین اعلام کرد که این هدیه تاریخی می‌تواند این موسسه را به هدف اصلی خود یعنی دسترسی به تمامی کلاس‌های درس آمریکا ایجاد یک مرکز یادگیری در سطح جهانی برساند. موزه هوا و فضای این موسسه در نظر دارد تا بتواند ذوق و اشتیاق همه دانش‌آموزان بازدیدکننده این موزه را برانگیزد و الهام‌بخش آنان باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا