سرور مجازی
تکنولوژی

ایرتگ به کمک پلیس آمد؛ دستگیری یک سارق مسلح با ردیاب اپل

خبرها حاکی از آن هستند که نیروی پلیس پورتلند برای اولین بار با استفاده ایرتگ اپل به رهگیری و دستگیری یک مجرم پرداخته که در طول سرقت دوم خود ناخواسته یک ایرتگ به همراه داشته است.

با استناد به گزارشات، طی سرقت روز پنجشنبه در شهر پورتلند ایالت اورگان، مردی که توسط پلیس به نام «جاستین جانستن» شناسایی شده، با سلاح گرم از صاحب مغازه‌ای درخواست پول می‌کند و پس از گرفتن کیف پول و گوشی قربانی پا به فرار می‌گذارد.

پلیس در ادامه با استفاده از گوشی دزدیده شده مکان تقریبی سارق را مشخص کرد و به گزارش KATU2 معلوم شد فرد مذکور وارد هتل Embassy Suites شده و دوباره آن را ترک کرده است. هرچند همان روز حراست هتل با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد که فرد مذکور به هتل بازگشته است.

با این وجود سارق در برابر دستگیری مقاومت می‌کند و پس از مشاهده پلیس، با فعال کردن آژیر آتش‌سوزی هتل از دست ماموران قانون می‌گریزد.

نوشته های مشابه
دستگیری سارق مسلح به کمک ایرتگ اپل

پلیس چگونه با ایرتگ سارق را دستگیر کرد؟

گفتنی است که در ادامه ماجرا و طی اتفاقی که می‌توان آن را به گردن شانس انداخت، یکی از ساکنین هتل به ماموران پلیس اطلاع داد شخصی وارد اتاق وی شده و تعدادی از لوازم او شامل یک «کیف متفاوت» و ایرتگ متصل به آن را به سرقت برده است.

پلیس نیز با استفاده از ایرتگ به راحتی سارق مذکور را رهگیری کرد و پس از یک تعقیب و گریز وی را با اتهام چند فقره سرقت درجه یک و دو روانه زندان کرد.

گفتنی است که این خبر تازه‌ترین نمونه از مزایای ایرتگ در زمینه یافتن افراد یا اشیاء به حساب می‌آید و پیش‌تر نیز در 19 اردیبهشت ایرتگ به کاربرانش کمک کرد تا تجهیزات دوربین 7000 دلاری گم شده در استرالیا را پیدا کنند.

البته لازم به ذکر است که این محصول انتقاداتی را هم در پی داشته زیرا می‌تواند برای زیرنظر گرفتن یا جاسوسی از افراد هم استفاده شود، موضوعی که برای قانون‌گذاران حوزه حریم خصوصی امر نگران‌کننده‌ای به شمار می‌رود.  

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا