سرور مجازی
رمز ارز

گزارشی از جریان‌ نقدینگی: خروج سرمایه از بازار رمزارزها برای پنجمین هفته متوالی!

گزارشی از جریان‌ نقدینگی: خروج سرمایه از بازار رمزارزها برای پنجمین هفته متوالی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس آخرین گزارش شرکت CoinShares، بازار ارزهای دیجیتال شاهد واگرایی در روند سرمایه‌گذاری‌ها بوده است. احساسات کلی در بازار ارزهای دیجیتال نزولی باقی مانده است؛ زیرا محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزی در هفته گذشته مجموعاً 54 میلیون دلار خروج نقدینگی داشتند. این خروج نقدینگی پنجمین هفته متوالی خروج را رقم زد، و جریان خالص ورودی از سال تا به امروز را به تنها 51 میلیون دلار کاهش داد.

علی‌رغم اینکه بیت کوین (BTC) محبوب‌ترین محصول سرمایه‌گذاری رمزارزی است، این ارز دیجیتال خروجی قابل توجهی به میزان 45 میلیون دلار را تجربه کرد؛ که بخش قابل توجهی از جریان خروج نقدینگی کلی را تشکیل می‌دهد. علی‌رغم افزایش مختصری در ورود‌ نقدینگی به بیت ‌کوین در کوتاه‌مدت در هفته قبل، این جریان‌های ورودی‌ معکوس، و منجر به خروجی‌های بیشتر از BTC شد.

اتریوم (ETH)، با وجود عوامل بنیادی قوی و تقاضا برای فرایند استیکینگ، همچنین در طول هفته خروجی‌ نقدینگی بالغ بر 4.8 میلیون دلار را تجربه کرد. آلت کوین‌های دیگر مانند بایننس کوین (BNB) و پالیگان (MATIC) نیز هر کدام با خروجی اندکی 0.3 میلیون دلار مواجه شدند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

برخلاف روند غالب، آلت کوین‌های خاصی انعطاف‌پذیری از خود نشان دادند؛ و جریان‌های ورودی نقدینگی را جذب کردند. سولانا (SOL)، کاردانو (ADA) و ریپل (XRP) به ترتیب 0.7 میلیون دلار، 0.43 میلیون دلار و 0.13 میلیون دلار ورودی داشتند، که نشان‌دهنده ادامه علاقه سرمایه‌گذاران به این دارایی‌ها است.

این احساسات منفی عمدتاً توسط ایالات متحده ایجاد شده که 77 درصد از خروجی‌ها را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، مناطقی مانند آلمان، کانادا و سوئد نیز روند خروجی مشابهی را تجربه کردند.

با وجود این چالش‌ها و خروجی‌های نقدینگی، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش حجم معاملات بود که به یک میلیارد دلار در هفته رسید. این افزایش، یک افزایش 42 درصدی را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد، که علی‌رغم احساسات مختلط، حاکی از رشد فعالیت معاملاتی در بازار است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا