سرور مجازی
رمز ارز

پیامدهای مثبت و منفی تعطیلی احتمالی دولت آمریکا بر بازار ارزهای دیجیتال!

پیامدهای مثبت و منفی تعطیلی احتمالی دولت آمریکا بر بازار ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

افزایش بدهی ملی در ایالات متحده به موضوع نگرانی فزاینده تبدیل شده است. هفته گذشته، بدهی دولت آمریکا از رکورد 33 تریلیون دلار عبور کرد، و داده‌های اخیر Kobeissi Letter نشان می‌دهند که تنها در یک هفته، این رقم 100 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بدهی آمریکا از ارزش بازار دو رمزارز بزرگ فراتر می‌رود!

شگفت‌انگیزتر آن است که این افزایش، به معنای افزایش روزانه تقریباً 14.3 میلیارد دلاری بدهی ایالات متحده است که از ارزش بازار هفتمین دارایی بزرگ ارزهای دیجیتال پیشی می‌گیرد. وقتی هم هزینه‌های بهره روزانه حدود 3 میلیارد دلار را به معادله اضافه می‌کنیم، کل انباشت روزانه بدهی بدهی به 17 میلیارد دلار می‌رسد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

برای درک این موضوع، این افزایش روزانه بدهی از مجموع ارزش بازار دو ارز دیجیتال برجسته، یعنی کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) فراتر می‌رود. حتی نگران‌کننده‌تر این واقعیت است که سقف بدهی ایالات متحده تا ژانویه 2025 نامحدود باقی می‌ماند، که نشان می‌دهد این ارقام عظیم می‌توانند به یک هنجار جدید تبدیل شوند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بدهی ملی آمریکا می‌تواند در چهار سال آینده به 45 تریلیون دلار برسد. پیامدهای چنین بدهی عظیمی، عمیق است و می‌تواند بر چشم‌انداز مالی جهانی و بازار ارزهای دیجیتال نیز تأثیر بگذارد.us-government-shutdown-crypto-inflatio

علاوه بر این، گمانه‌زنی‌های فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده ممکن است تا پایان هفته تعطیلی را تجربه کند. این بن‌بست سیاسی می‌تواند عواقب گسترده‌ای از جمله تعلیق انتشار داده‌های اقتصادی مهم مانند گزارش‌های تورم و اشتغال داشته باشد.

تعطیلی دولت و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال

فقدان داده‌های تورم، به ویژه می‌تواند باعث ایجاد عدم اطمینان در بین سرمایه‌گذاران شود و به طور بالقوه آن‌ها را به پناه بردن به دارایی‌های جایگزین مانند بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال، در مقایسه با ارزهای فیات سنتی سوق دهد.

علاوه بر این‌ها، این عدم قطعیت به تصمیم معوق در مورد تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هم گسترش می‌یابد. کمیسیون SEC قرار است تصمیم خود را در 17 اکتبر ارائه کند و این تصمیم‌گیری ممکن است تحت تأثیر چشم‌انداز اقتصادی و سیاسی گسترده‌تر در آن زمان باشد.

شایان ذکر است که عدم قطعیت پیرامون تورم قبلاً باعث پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در سایر کشورها شده است؛ زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال محافظت از ثروت خود در برابر اثرات فرسایشی افزایش قیمت‌ها هستند. در صورت تعطیلی دولت ایالات متحده، جذابیت ارزهای دیجیتال به عنوان پوششی در برابر بی‌ثباتی اقتصادی بیشتر تقویت می‌شود.

در صورت تعطیلی دولت، تکلیف لوایح رمزارزی چه می‌شود؟

در بحبوحه این آشفتگی اقتصادی، چندین لایحه مربوط به ارزهای دیجیتال نیز در کنگره در حال بررسی است. قانون‌گذاران با رأی مثبت به لوایحی مانند قانون نوآوری و فناوری مالی برای قانون قرن بیست و یکم، قانون قطعیت تنظیم‌کننده بلاکچین، قانون شفافیت برای پرداخت استیبل کوین‌ها، و قانون حضانت کوین‌ها، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. این لوایح قابلیت پیشروی به رای‌گیری در مجلس را دارند، اما تعطیلی دولت ایالات متحده می‌تواند پیشرفت قانون‌گذاری را تا زمانی که مشکل بودجه حل نشود، متوقف کند.

افزایش بدهی ملی ایالات متحده، همراه با تهدید قریب‌الوقوع تعطیلی دولت، یک محیط اقتصادی و سیاسی متزلزل ایجاد کرده است. پیامدهای این چالش‌ها می‌تواند فراتر از بازارهای مالی سنتی باشد و به طور بالقوه باعث افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا