سرور مجازی
تکنولوژی

هواوی: اگر تحریم‌های آمریکا نبود در کنار اپل از پیشتازان اصلی بازار موبایل بودیم

یکی از مدیران شرکت هواوی ادعا می‌کند اگر تحریم‌های سختگیرانه دولت ایالات متحده علیه این شرکت وجود نداشت، غول ارتباطات چینی در کنار اپل یکی از پیشگامان اصلی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند می‌بود.

«ریچارد یو»، مدیرعامل گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی ضمن اعلام این موضوع، توضیح داد شرکت هواوی پیش از اینکه تحریم‌ها موقعیت آن را در بازار تضعیف کنند، با جدیت در تلاش بود تا اصلاحات اساسی در بخش موبایل داشته باشد. او در جریان همایش مربوط به خودروها گفت:

«اگر دخالت آمریکا و سرکوب تلاش‌های ما وجود نداشت، ممکن بود شرکت‌‎های بزرگ تولید‌کننده موبایل جهان هواوی و اپل باشند.»

نظر هواوی درباره موقعیت سامسونگ

هواوی

زمانی که از او در مورد نقش سامسونگ در آینده مدنظرش سوال شد، یو به طرز عجیبی پاسخ داد:

نوشته های مشابه

«سایر تولیدکنندگان، از جمله شرکت کره‌ای بسیار کوچک هستند که ممکن است عمدتا در بازارهای ایالات متحده و کره جنوبی فروش داشته باشند.»

با توجه به اینکه سامسونگ حتی پیش از آنکه هواوی تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار بگیرد، یکی از تولید‌کنندگان برتر بازار گوشی‌های هوشمند بوده، این ادعا کمی عجیب و غیرمنطقی به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه سامسونگ محصولات بسیار زیادی دارد و همچنین تولیدکننده پیشرو بازار گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود، باید دید که مدیر هواوی بر چه اساسی از آن به عنوان یک «تولیدکننده کوچک» یاد کرده است.

چه هواوی و اپل بدون تحریم‌های ایالات متحده تسلط داشته باشند یا نه، قبول اینکه سامسونگ یک «تولیدکننده کوچک» با توجه به گستردگی بسیار زیاد و موقعیت مسلط آن در زنجیره تامین قطعات گوشی‌های هوشمند بود، دشوار است.

با وجود تحریم‌های ایالات متحده، گوشی‌های هواوی‌ دیگر به سرویس‌های گوگل و سیستم عامل اندروید و البته چیپ‌های 5G دسترسی ندارند و به همین دلیل، فروش بخش موبایل این شرکت با افت بسیار زیادی مواجه شده است. با این وجود، هواوی‌ بخش موبایل خود را به طور کامل تعطیل نکرده و اخیرا نیز از گوشی‌های سری نوا 10 خود به همراه ردیاب «هواوی‌ تگ» رونمایی کرده بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا