سرور مجازی
zoomit

خودرو اپل احتمالاً با فناوری واقعیت مجازی و بدون پنجره تولید می‌شود

براساس آنچه VRScout می‌نویسد اپل در سال ۲۰۱۴ روند توسعه‌ی خودروی اختصاصی خود را آغاز کرد. پس از سال‌ها سکوت، سرانجام افشاگران دست‌به‌کار شدند و اطلاعاتی درباره‌ی پروژه‌ی خودروی خودران اپل دردسترس عموم قرار دادند. گفته می‌شود خودروی برقی اپل قرار است کاملاً خودران باشد و این یعنی در خودروی مورد اشاره خبری از پدال یا فرمان نخواهد بود.

اپل از آن زمان تاکنون چند پتنت جدید مرتبط به خودرو ثبت کرده تا به شماری از مشخصه‌های احتمالی Apple Car دسترسی داشته باشیم. یکی از این پتنت‌ها بسیار جالب به نظر می‌رسد، به‌خصوص با در نظر گرفتن تمایل شدید اپل به تولید خودرویی کاملاً خودران.

به‌نظر می‌رسد اپل پیش‌تر پتنتی در اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده ثبت کرده که به سیستم سرگرمی داخل خودرو با بهره‌گیری از واقعیت مجازی اشاره می‌کند. این سیستم از حرکت خودرو برای غوطه‌ورکردن مسافر در تجربه‌هایی که ازطریق هدست واقعیت مجازی ارائه می‌شود استفاده خواهد کرد.

در طول سفر، محتواهای واقعیت مجازی با حرکت و شتاب خودروی خودران اپل هماهنگ خواهند شد تا «یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد مبتنی‌بر مکان» ارائه شود که در طول مسیر تغییراتی به خود می‌بیند.

پتنت خودرو اپل کار / Apple Car فناوری واقعیت مجازی

پتنت مورد اشاره‌ی اپل به‌غیر از بخش سرگرمی به پتانسیل فناوری واقعیت مجازی برای کاهش بیماری‌های مرتبط به سفر اشاره می‌کند. مسافرین خودروی اپل برای مشاهده‌ی دنیای اطراف به‌جای شیشه‌های مرسومی که در خودروهای امروزی یافت می‌شوند از هدست واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد. این هدست به دوربین‌هایی که روی بدنه‌ی دستگاه تعبیه شده‌اند دسترسی خواهد داشت.

از این فناوری می‌توان برای مشاهده‌ی ویدئو و خواندن کتاب در محیطی باثبات استفاده کرد. از لحاظ تئوری مسافر می‌تواند در حین سفر در جلسات مجازی نیز شرکت کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل با تصاحب استارتاپ Canoo پروژه تولید Apple Car را جدی‌تر از همیشه پیش می‌برد
  • پتنت جدید Apple Car یکی از ویژگی‌های احتمالی این خودرو را فاش می‌کند

براساس گزارش‌های پیشین، اپل در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۵ اولین خودروی برقی خود را به‌صورت رسمی رونمایی می‌کند تا در بازار به رقیب اصلی شرکت‌هایی مثل تسلا تبدیل شود.

تا زمان نوشته شدن این مقاله اپل هیچ‌گاه به‌صورت رسمی تولید خودرو را تأیید یا تکذیب نکرده است. اپل پیش‌تر بارها نشان‌هایی تجاری ثبت کرده که هرگز تبدیل به محصول واقعی نشده‌اند. با همه‌ی این‌ها احتمالاً هیچ شرکتی به غیر از اپل نمی‌تواند خودروی خودرانِ بدون فرمان، پدال و پنجره به مردم بفروشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید پتنت‌ اپل را در وب‌سایت اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا مشاهده کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا