سرور مجازی
تکنولوژی

بنتلی برقی با 1400 اسب بخار قدرت و شتاب 1.5 ثانیه: پاسخ دندان شکن فولکس واگن به خودروهای برقی لوکس

بنتلی به عنوان زیرمجموعه لوکس‌ساز گروه فولکس واگن، خود را برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی آماده می‌کند. در همین راستا، مدیرعامل بنتلی خبر داده اولین خودروی برقی این شرکت احتمالا قدرتی تا 1400 اسب بخار خواهد داشت. به گفته آقای آدرین هالمارک این مدل حوالی سال 2025 از راه خواهد رسید و خریداران آن خواهند توانست شتابی استثنایی 1.5 ثانیه ای را تجربه کنند.

بنتلی برقی

صفر تا 60 مایل یا 97 کیلومتر در 1.5 ثانیه! این رکوردی است که آقای هالمارک به آن اشاره کرده! وی در مصاحبه خود گفته:

«اگر GT Speed الان 650 اسب بخار قدرت دارد، ما این رقم را در مدل الکتریکی دو برابر خواهیم کرد. اما درباره صفر تا 60 مایل فاکتورهای بازدارنده‌ای وجود دارد. مساله این است که شتاب بالا با راحتی در تضاد بوده و می‌تواند آزاردهنده باشد.»

بنتلی برقی

آنطور که مدیرعامل بنتلی در مصاحبه خود اشاره داشته، امکان تنظیم شتاب در مدل مورد بحث فراهم خواهد بود. به عبارت دقیق‌تر، راننده خواهد توانست بین شتاب 2.7 ثانیه و 1.5 ثانیه میزان دلخواه را انتخاب کند.

نوشته های مشابه
بنتلی برقی

بنتلی برقی بر اساس پلتفرم PPE گروه فولکس واگن تولید خواهد شد. این پلتفرم در ساخت آئودی Q6 E-Tron و پورشه ماکان برقی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند آقای هالمارک از پرداختن به جزئیات خودداری کرده، ولی از نظر طراحی، اولین خودروی الکتریکی بنتلی مشابه با سایر خودروهای برقی نخواهد بود.

بنتلی برقی

اگر مصاحبه‌های قبلی آقای هالمارک را مرور کنیم، به سر نخ‌هایی در رابطه با اولین مدل برقی کمپانی، بر خواهیم خورد. از جمله اینکه وی قبلا در سال 2021 گفته «اگر شاسی‌بلند تولید نکنید، شانسی نخواهید داشت». البته در این بین شایعاتی هم بوده که خودروی الکتریکی بنتلی یک سدان با ارتفاع غیر متعارف خواهد بود.

شاید بدانید بنتلی از سال 2030 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. این امر به معنای آنست که تا پایان این دهه، برند لوکس انگلیسی چند مدل الکتریکی را رونمایی خواهد کرد. طبق گفته‌های آقای هالکمارک، یکی از خودروهای برقی این شرکت قیمتی مشابه با مدل اشرافی مولسان خواهد داشت.

ناگفته نماند بنتلی در سال 2020 با رونمایی از کانسپتی به نام EXP 100 GT (تصاویر آن در این مطلب استفاده شده) پیش‌نمایشی از خودروهای برقی خود را ارائه کرد. این کانسپت طراحی بسیار جذابی داشته و با استقبال بالایی مواجه شد. درهای بازشونده رو به بالا یکی از مشخصه‌های جذاب آن بود که البته بعید است به مدل‌های تولیدی راه پیدا کند.

برای برقی‌سازی محصولات، بنتلی 2.5 میلیارد پوند در عرض ده سال آینده صرف خواهد کرد. ساخت کارخانه اختصاصی در کرو انگلستان یکی از کارهایی است که با این بودجه انجام خواهد شد. این شرکت در نظر دارد تا پایان دهه حاضر تولید آلاینده‌های کربنی خود را – از جمله در مراحل طراحی، توسعه و ساخت – به صفر برساند.

شایان ذکر است پیش از معرفی مدل تمام برقی، بنتلی تمامی محصولات خود را به پیشرانه‌های هیبریدی تجهیز خواهد کرد. تصاویر شکار شده توسط عکاسان جاسوس حکایت از آن دارند که بنتلی اینک در حال تست و بررسی عملکرد نسخه هیبریدی شارژی از مدل محبوب کانتیننتال GT است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا