سرور مجازی
zoomit

سامسونگ با هدف تولید پردازنده‌های پیشرفته‌تر، مهندس باسابقه اپل را استخدام کرد

به‌گزارش BusinessKorea، سامسونگ الکترونیکس یکی از متخصصان قطعات نیمه‌هادی اپل را استخدام کرده است. کره‌ای‌ها در ماه جاری میلادی مرکز راهکارهای پکیجینگ تراشه را در شعبه‌ی آمریکای یکی از واحدهای تجاری خود احداث کرده‌اند و به‌گفته‌ی منابع آگاه، مدیریت این مرکز را به کیم ووپیونگ، از اعضای سابق اپل سپرده‌اند.

کیم ووپیونگ پس از تحصیل در مؤسسه‌ی علم و فناوری پیشرفته کره‌‌جنوبی (موسوم به KAIST) در شرکت Texas Instruments استخدام شد و سپس به عضویت کوالکام درآمد. از سال ۲۰۱۴، ووپیونگ در اپل استخدام شد و تا قبل از پیوستن به سامسونگ به‌مدت ۹ سال برای کوپرتینویی‌ها کار کرد. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست که کیم ووپیونگ چه نقشی در اپل ایفا کرده است.

کارشناسان می‌گویند این اقدام سامسونگ در نوع خود تعجب‌آور است؛ چون شرکت کره‌ای رابطه‌ی تجاری ویژه‌ای با اپل دارد. سامسونگ و اپل هم‌زمان با اینکه رقیب هم محسوب می‌شوند، در زمینه‌های مختلف باهم همکاری می‌کنند. آخرین نمونه‌ی چنین اتفاقی را در سال ۲۰۱۲ شاهد بودیم؛ جایی که سامسونگ اعلام کرد لوک جولیا را استخدام کرده است. جولیا به‌مدت تقریباً یک سال روی فرایند توسعه‌ی دستیار دیجیتالی سیری در اپل نظارت می‌کرد.

در سال‌های اخیر، سامسونگ تلاش کرده است پابه‌پای شرکت‌های بزرگی نظیر TSMC فعالیت کند و سهم خود را در بازار قطعات نیمه‌هادی افزایش دهد. بااین‌حال، تراشه‌هایی که سامسونگ می‌سازد، عموماً عملکردشان هم‌سطح با تراشه‌های کوالکام و اپل نیست. اپل سال‌ها است بهترین پردازنده‌های صنعت موبایل را با همکاریِ TSMC تولید می‌کند. استخدام کارمند باسابقه‌ی اپل می‌تواند به سامسونگ برای تولید پردازنده‌های بهتر کمک کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • دستاوردی بزرگ برای کره‌ای‌ها؛ تحویل اولین محموله از پردازنده‌های ۳ نانومتری سامسونگ آغاز شد
  • تایوان تفتیش ۱۰ شرکت چینی مظنون به شکار غیرقانونی مهندسان تراشه را آغاز کرد

این غول فناوری کره‌ای در تلاش است پکیجینگ تراشه‌هایش را مدرن‌تر کند. هرچه زمان می‌گذرد، لیتوگرافی تراشه پیشرفته‌تر می‌شود و با افزایش پیچیدگی لیتوگرافی، پکیجینگ تراشه سخت‌تر انجام می‌گیرد. در همین زمینه، سامسونگ و بقیه‌ی بازیگران صنعت نیمه‌هادی به‌دنبال تقویت فناوری پکیجینگ هستند. به‌نظر می‌رسد سامسونگ برای حضور جدی‌تر در بازار تراشه سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است. این شرکت امروز تحویل اولین محموله از پردازنده‌های ۳ نانومتری را آغاز کرد.

تاکنون به‌غیر از سامسونگ، هیچ شرکت دیگری موفق نشده است پردازنده‌ی ۳ نانومتری تولید کند. البته بین لیتوگرافی سامسونگ با لیتوگرافی شرکت‌هایی مثل TSMC و اینتل تفاوت زیادی وجود دارد و صرفِ‌ ۳ نانومتری بودن لیتوگرافی نمی‌تواند بیشتربودن قدرت پردازنده‌های سامسونگ را تضمین کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا