سرور مجازی
اقتصادی

پیش‌بینی قیمت طلا/ بررسی آخرین تحولات بازار طلا و سکه

به گزارش دیتاسنتر من، طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸ روز پنجشنبه، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود.

در بازار روز گذشته قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۶۷ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

افزایش قیمت دلار و همچنین تعلیق در بحث مذاکرات باعث افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز شده است.

قیمت طلا کاهش می‌یابد؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با دیتاسنتر من در مورد قیمت طلا بیان کرد: برآورد من این است که قیمت جهانی طلا افت خود را در بلندمدت خواهد داشت ‌و این موضوع باعث می‌شود اگر قیمت دلار افزایش نداشته باشد، طلای داخلی با شیب خیلی ملایم به سمت نزول پیش رود.

این کارشناس همچنین درمورد قیمت سکه بیان کرد: سکه نیز تابعی از قیمت طلا دارد فاصله‌ای هم این چند روز بر روی سکه وجود داشت به‌دلیل وجود حباب بود.

طباطبائی در مورد قیمت دلار نیز گفت: نرخ دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

او ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، از آنجایی که به‌نظر می‌آید ابزار ویژه‌ای نیز برای کنترل وجود ندارد، دلار در نیمه دوم سال دلار روندی صعود را طی می‌کند.

این کارشناس بازارهای مالی گفت: تاثیر‌پذیری طلا از دلار خیلی بیشتر از انس جهانی است.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای دیتاسنتر من بخوانید.

 

 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا