سرور مجازی
فناوری

گوشی‌های پرچمدار دست دوم چقدر ارزش دارند؟

بر کسی پوشیده نیست که اسمارتفون‌های فوق پیشرفته اندرویدی در مقایسه با آیفون اپل به سرعت افت قیمت پیدا می‌کنند، ولی گزارش اخیر SellCell، به عنوان سایت برجسته فروش و معاوضه گوشی و تکنولوژی، نشان می‌دهد که این افت قیمت به طرز دلهره‌آوری سریع است.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از اسلش‌گیر، این شرکت داده‌های مربوط به آیفون 13، گلکس اس22 و پیکسل 6 گوگل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، و به بررسی ارزش دست دوم همه مدل‌ها از هر طیف مربوطه برای دو ماه اول پس از آغاز عرضه این دستگاه‌ها پرداخت.
 
همه این دستگاه در وضعیت «مثل نو» یا «خوب» بودند.

افت قیمت برای گوشی‌ها در دسته «در وضعیت خوب»

 
یافته‌های این تحقیق نتایجی وحشتناک برای خریداران اس22 و پیکسل 6 دارد:
 
– سری گوشی‌های اس22 بیشترین افت ارزش به طور متوسط را داشتند به طوری که در دسته گوشی‌های «در وضعیت خوب» 51.1% افت قیمت و در دسته گوشی‌های «در حد نو» 46.8% افت را تجربه کردند؛ در رده دوم از این نظر گوشی‌های سری پیکسل 6 به ترتیب با افت 43.5% و 41.5% قرار داشت، و سری گوشی آیفون 13 با افت تنها 16.4% و 19.1% بهترین وضعیت را در این میان داشت.
 

افت قیمت برای گوشی‌ها در دسته «در حد نو»

– گلکسی S22+ 5G (نسخه 128GB) بدترین عملکرد را به ثبت رساند، به طوری که در طی دو ماه اول پس از نخستین عرضه‌اش 57.5% (در دسته وضعیت خوب) و 53.8% (در دسته در حد نو) را شاهد بود که به معنای افت تا 574.99 دلار است.
 
– پیکسل 6 پرو (نسخه 256GB) بیشترین افت قیمت را در گوشی‌های گوگل داشت، به طوری که در طی دو ماه پس از عرضه اول به بازار 47.9% (وضعیت خوب) و 45.7% (در حد نو) و تنزل 479 دلاری قیمت به خود دید.
 
– آیفون 13 پرو مکس (نسخه 128GB) بهترین عملکرد را در این رده از گوشی‌های اپل داشت، به طوری که ارزش آن تنها 4.7% (در دسته وضعیت خوب) و 3.8% (در دسته در حد نو) افت کرد که به معنای از درست رفتن تنها 52 دلار در طی دوره دو ماهه پس از اولین عرضه‌اش به بازار است.
 
با این تفاصیل روشن است که سامسونگ گلکسی اس22 ممکن است تا حدود دو سوم ارزش خود را ظرف مدت دو ماه از دست بدهد، که سطح سرسام‌آوری از استهلاک قیمت دستگاهی با چنین قیمت گزافی است.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا