سرور مجازی
اقتصادی

پیش‌بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو در بازار/ خودرو بخریم یا نخریم؟

پیش‌بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو در بازار/ خودرو بخریم یا نخریم؟

امیرحسین کاکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین تصریح می‌کند: شما هم دیدید که در روزهای گذشته که قیمت دلار بالا رفت، قیمت خودرو هم بالا کشید. آقایان واقعیت‌های اقتصادی را کتمان می‌کنند و بعد وعده می‌دهند؛ به خصوص الان که نزدیک انتخابات است و به هر قیمتی می‌خواهند این وعده‌ها را حداقل در کوتاه‌مدت هم که شده، اجرا کنند.

وی می‌افزاید: حالا چه قسمت این وعده‌ها اجرا می‌شود؟ بخش واردات انجام می‌شود و ما یک‌سری خودرو در بازار می‌بینیم، ولی نکته این‌جاست که واردات این خودروها تاثیری در زندگی مردم نمی‌گذارد؛ البته در درازمدت تاثیر منفی دارد. یعنی با خرید خودرو خارجی بدون این‌که درآمد بالا رود، عملا ارزش اقتصاد ایران را پایین می‌آورید و در نتیجه تورم بیشتر خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: در نتیجه این سیاست نه‌تنها در سفره زندگی مردم به صورت مثبت دیده نمی‌شود، بلکه هر چه زمان می‌گذرد، خواهیم دید که اثرات منفی‌ دارد و باعث می‌شود کل قیمت‌ها بالا رود.

کاکایی در ادامه می‌گوید: این قیمت‌هایی که ظاهرا از خودروهای وارداتی در سایت‌ها دیده می‌شود، علی‌الحساب و بدون در نظر گرفتن قیمت شماره‌گذاری است. خود این موضوع در حدود ۱۳ تا ۱۶ درصد قیمت‌ها را بالا می‌رود.

وی تصریح می‌کند: این‌ها قیمت‌های اولیه است و باید ببینیم در بازار چه اتفاقی می‌افتد و قیمت نهایی که در بازار آزاد مشاهده می‌کنیم، چه رقمی است. از نظر من قیمت واقعی در بازار آزاد باید محک بخورد و باید کمی صبر کنیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

مشروح گفت‌وگو با امیرحسین کاکایی را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا