سرور مجازی
تکنولوژی

فردا M4 در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد؛ MPV سریع و گران از دانگ فنگ

گروه خودروسازی فردا با یک محصول کاملا جدید در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران 1401 ظاهر شده است. مینی ون لوکس دانگ فنگ M4 FMC با طراحی جذاب و غیرتکراری در این نمایشگاه رونمایی شده است و با موتوری ۱۹۶ اسب بخاری و قیمتی بیش از ۱.۳ میلیارد می توان انتخابی عجیب، خاص و البته بدفروش تلقی شود.

خودروی چندمنظوره M4 در حقیقت محصولی از کمپانی چینی دانگ فنگ بوده و تحت برند فورتینگ عرضه شده است. فورتینگ ام فور بر اساس پلتفرم سوپرکیوب EMA ساخته شده و به خاطر شباهت ظاهری، در دسته خودروهای کراس اوور نیز قرار می‌گیرد.

دانگ فنگ فورتینگ M4

دانگ فنگ M4 طراحی جدید و متفاوتی نسبت به محصولات چینی داشته و اولین شاخصه ظاهری آن، جلوپنجره بزرگ و جذابی است که حالت چندضلعی داشته و تا روی چراغ‌های جلو کشیده می‌شود. گوشه‌های بالای جلوپنجره با یک نوار کرومی تا قسمت عقب ماشین امتداد پیدا می‌کنند. ناگفته نماند که علیرغم تلاش چینی‌ها برای ایجاد تفاوت، نمای جلوی M4 باز هم شبیه به خودروهای لکسوس جدید شده است.

بر خلاف قسمت جلو، نمای جانبی به طور ساده طراحی شده و شامل چند خط منحنی، یک خط کشیده از سمت گلگیر جلو تا قسمت عقب ماشین، رینگ‌های چندپر و همین‌طور خطوط کرومی در حاشیه پنجره‌ها می‌شود.

نوشته های مشابه
دانگ فنگ M4
نمای عقب دانگ فنگ M4

قسمت عقب خودرو نیز به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده و چراغ‌های یکپارچه و اسپویلر نسبتا کشیده، تنها مشخصه‌های برجسته آن به حساب می‌آیند.

درون کابین فورتینگ M4 بسیار زیبا و متفاوت نسبت به مدل‌های قبلی طراحی شده و با تریم رنگ روشن (ترکیب کرمی و قهوه‌ای) حس لوکس بودن را به بیننده القا می‌کند. در مقابل راننده، یک فرمان دی کات با دکمه‌های کنترلی و همچنین یک نمایشگر یکپارچه قرار گرفته که شامل پنل پشت فرمان و سیستم اطلاعات سرگرمی می‌شود.

رونمایی دانگ فنگ M4

مشخصات فنی دانگ فنگ M4 چیست؟

در هنگام بررسی مشخصات دانگ فنگ M4 بد نیست نگاهی به لیست امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو نیز بیندازیم. رادار نقطه کور، دوربین 30 درجه، دوربین ثبت وقایع حین رانندگی، سنسور نور و باران، کروز کنترل، صندلی‌های برقی در ردیف اول و دوم، 8 کیسه هوای 12 نقطه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم هشدار رانندگی در بین خطوط، اتوهلد و غیره، از امکانات و تجهیزات FMC M4 به حساب می‌آیند.

و اما زیر کاپوت دانگ فنگ M4 یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندره توربو با فناوری GDI جاسازی شده که 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه، قدرت 195 اسب بخاری موتور را به محور چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

رونمایی فرداموتور از دانگ فنگ M4 در نمایشگاه خودرو تهران 1401

بدون شک سرسخت‌ترین رقیب فورتینگ M4 مینی ون لوکس هایما 7X محصول جدید ایران‌خودرو است. البته خودروهای متعددی در کلاس MPV در بازار ایران وجود ندارد، ولی همین امر رقابت را سخت‌تر می‌کند.

هرچند در زمان رونمایی این خودرو قیمت نهایی آن اعلام نشد اما در شرایط کنونی می‌توان حدس زد قیمت دانگ فنگ FMC M4 در محدوده 1 الی 1.5 میلیارد تومان تعریف شود

رونمایی فرداموتور از دانگ فنگ M4 در نمایشگاه خودرو تهران 1401

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا