سرور مجازی
فضای مجازی

آیا تشعشعات ایربادز‌ها برای سلامتی مضر است؟

این روز‌ها نگرانی‌ها در مورد تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع شده از هدفون‌های بلوتوثی به ویژه هدفون‌های اپل افزایش یافته است. تشعشعات الکترومغناطیسی که شامل امواج رادیویی، مایکروویو، اشعه ایکس و پرتو‌های گاما می‌شود به تخریب بافت‌های زنده و ایجاد سرطان و سایر بیماری‌های کشنده معروف هستند.

بر اساس گزارش اسکرین رنت، نور خورشید هم انرژی الکترومغناطیسی را ساطع می‌کند، اما نور مرئی تنها بخش کوچکی از طیف الکترومغناطیسی را تشکیل می‌دهد و به طور کلی می‌توان نور مرئی را بی ضرر دانست.


بیشتر بخوانید

  • چرا کامالا هریس از هدفون بلوتوثی استفاده نمی‌کند؟

اپل نسل اول ایرپاد‌های خود را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد و سپس مدل‌های نسل دوم و سوم را به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ عرضه کرد. انتظار می‌رود این شرکت نسل دوم ایرپاد‌های پرو را در پاییز امسال در کنار آیفون ۱۴ عرضه کند.

نگرانی در مورد میزان تشعشع در گجت‌های الکترونیکی بی‌سیم چیز جدیدی نیست، اما یک مقاله از رویترز این مسئله که هدفون‌های بیسیم می‌توانند عامل ابتلای افراد به سرطان باشند را رد کرده است. بر اساس تحقیقات علمی و مطالعاتی که در این گزارش ذکر شده است، «هیچ مدرک ثابتی» مبنی بر مضر بودن فرکانس‌های رادیویی این هدفون‌ها برای بدن انسان وجود ندارد. به نظر می‌رسد که سطوح فرکانس رادیویی منتشر شده توسط دستگاه‌ها در محدوده‌های تعیین‌شده قرار دارد و به این ترتیب، برای عموم مردم ایمن است.

تشعشعات ایربادز‌ها

این گزارش همچنین توضیح می‌دهد که تمام دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفن‌های همراه و هدفون‌های بلوتوثی باید نرخ جذب خاص یا به اختصار SAR را در محدوده ۱.۶ وات بر کیلوگرم نگه دارند. تا زمانی که گجت‌ها با سطوح تشعشعات مجا مطابقت داشته باشند، نباید هیچ گونه اثرات نامطلوب سلامتی برای کاربران ایجاد کنند.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا