سرور مجازی
تکنولوژی

سیستم خودران مدل تسلا S با مرگ سه نفر در اثر تصادف مورد تحقیق قرار می‌گیرد

آژانس فدرال ایالات متحده در حال بررسی سیستم خودران (Autopilot) نسخه 2022 خودرو تسلا مدل S است تا متوجه شود سیستم تسلا در تصادفی که منجر به کشته شدن سه نفر شد نقش داشته یا خیر.

Autopilot سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا (ADAS) است که عملکردهایی مانند فرمان، شتاب گرفتن و ترمز در خودرو را به طور خودکار انجام می‌دهد. تصادف مذکور در این گزارش، اوایل ماه جاری در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا رخ داد که طی آن، خودرو تسلا مدل S پس از برخورد با تجهیزات ساختمانی کاملا نابود شده و سه سرنشین آن کشته شده‌اند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) هم اکنون در حال بررسی این حادثه و نقش سیستم تسلا در آن است.

تسلا مدل S

NHTSA تاکنون بیش از 30 مورد تصادف را بررسی کرده که در آن‌ها خودروهای تصادفی از سیستم Autopilot پشتیبانی می‌کرده‌اند. همچنین از 35 بررسی انجام شده برای تصادفات تسلا از سال 2016 تاکنون، تنها در سه مورد از عملکرد سیستم خودران به عنوان یکی از دلایل یاد نشده است.

تسلا یکی از چندین شرکت خودروسازی جهان محسوب می‌شود که برای سهولت رانندگی انسان‌ها، سیستم‌های کمک راننده طراحی کرده است. با این وجود، این سیستم‌ها کاملا خودران هم نیستند و تسلا به رانندگان هشدار می‌دهد که به جاده توجه داشته باشند و برای احتیاط بیشتر، دست خود را روی فرمان نگه دارند.

نوشته های مشابه

از سویی دیگر، «جنیفر هومندی» رئیس هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) سال‌ها قبل استفاده تسلا از عبارت «کاملا خودران» برای جدیدترین نسخه سیستم Autopilot خود را «گمراه‌کننده و غیرمسئولانه» خوانده بود و در آن زمان ادعا کرد که افراد زیادی را گمراه می‌کند.

تسلا در طول چند سال گذشته، مورد تحقیقات و شکایات مختلفی قرار گرفته است. به عنوان مثال اخیرا در بدنه یک دستگاه تسلا مدل X نقضی مشاهده شده بود که باعث کاهش استحکام خودرو می‌شد. همچنین وزارت اشتغال کالیفرنیا سال گذشته از تسلا به اتهام تبعیض نژادی و آزار و اذیت کارمندان خود شکایت کرده بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا