سرور مجازی
رمز ارز

نگاهی بر چشم‌انداز آتی بازار کریپتو پس از هاوینگ ۲۰۲۴؛ چه تغییراتی در راه است؟

نگاهی بر چشم‌انداز آتی بازار کریپتو پس از هاوینگ ۲۰۲۴؛ چه تغییراتی در راه است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز گذشته، رویداد مهم و تأثیر‌گذار هاوینگ که جامعه‌ ارز دیجیتال مشتاقانه منتظر آن بود، به وقوع پیوست. این رویداد که چهارمین هاوینگ از زمان ایجاد بیت‌کوین محسوب می‌شود، بحث‌های گسترده‌ای را در مورد پیامدهای آن برای استخراج‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و چشم‌انداز آینده بازار برانگیخته است.

ارتقای ماینرهای بیت کوین

از آنجایی که طی رویداد هاوینگ، پاداش استخراج بلاک از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲ بیت کوین کاهش یافت، ماینرها در ابتدا با چالش‌های مهمی روبرو خواهند شد. عمر لوپز (Omar Lopez)، بنیانگذار کریپتو ایت کلاب (Cripto It Club)، عنوان کرده که بخشی از ماینرها مجبور خواهند شد تا عملیات خود را تعطیل کنند؛ زیرا ادامه کار از نظر اقتصادی برای آن‌ها غیرممکن خواهد بود.

به گفته لوپز، ماینرها تابع قیمت بیت کوین هستند، نه برعکس. اگر قیمت بیت کوین پایین باشد و از استخراج آن سودی حاصل نشود، برخی ماینر‌ها تجهیزات خود را خاموش می‌کنند. این روند تا زمانی که رقابت برای ۳.۱۲ بیت کوین، برای کسانی که باقی مانده‌اند، سودآور شود، ادامه خواهد داشت.btc-halving-complete-what-now

به همین دلیل، برخی از ماینرهای بیت کوین به طور فزاینده‌ای روی فناوری‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری می‌کنند. در همین راستا، هائو یانگ (Hao Yang)، رئیس بخش محصولات مالی بای‌بیت (Bybit)، از لزوم تغییر استراتژیک به سوی راه‌حل‌های استخراج پیچیده‌تر می‌گوید.

بسیاری از ماینرها تجهیزات خود را به مدل‌های جدیدتر ارتقا می‌دهند که با کاهش مصرف انرژی، قدرت استخراج بیشتری را ارائه می‌کنند. اتخاذ این استراتژی معمولاً برای ماینرهای حرفه‌ای بیت کوین که سرمایه لازم را دارند، امکان‌پذیر است. با انجام این کار، آنها می‌توانند سودآوری خود را به ویژه در روزهای چالش‌برانگیز اولیه پس از هاوینگ، افزایش دهند.

افزایش تقاضا برای بیت کوین

علاوه بر این، یانگ به تغییرات قابل‌توجهی در ساختار بازار بیت کوین، به ویژه با توجه به معرفی صندوق‌های ETF اسپات این ارز دیجیتال اشاره کرده است. این صندوق‌ها نقش مهمی در ادغام بیت کوین با بازارهای مالی سنتی داشته‌اند. از نظر وی، این ادغام باعث افزایش دوام بیت کوین خواهد شد.

این ادغام همچنین مسیری را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده سرمایه‌گذاران سازمانی ایجاد کرده است. طبق گزارش‌ها، صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در حال حاضر در مجموع بیش از ۸۳۷۷۰۰ بیت کوین به ارزش ۵۳.۶۱ میلیارد دلار را در اختیار دارند.

هاوینگ روز گذشته، اولین رویداد هاوینگی محسوب می‌شود که صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین نیز در بازار حضور دارند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش قابل‌توجه تقاضای سازمانی شود. اگرچه افزایش ناگهانی قیمت پس از هاوینگ همیشه مشهود نیست، اجماع عمومی بر این است که این رویداد در بلندمدت، تأثیر مثبتی بر ارزش بیت کوین خواهد گذاشت.btc-halving-complete-what-now

از لحاظ تاریخی، قیمت تقریباً در حوالی رویداد هاوینگ کاهش یافته، اما ۹ تا ۱۲ ماه پس از آن، یک افزایش بزرگ به وقوع پیوسته است.

در کنار رشد قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، معرفی فناوری‌ها و استراتژی‌های جدیدتر و کارآمدتر استخراج هم می‌تواند به شکل دادن به پویایی بازار کمک کند. این پیشرفت‌ها برای حفظ ثبات و پایداری طولانی‌مدت شبکه بیت‌کوین و تقویت موقعیت آن به‌عنوان یک جزء اساسی از سیستم مالی آینده، بسیار مهم هستند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا