سرور مجازی
تکنولوژی

مایکروسافت 400 نیروی خود در روسیه را اخراج می‌کند

مایکروسافت غول نرم‌افزاری که ابتدا فروش محصولات و خدمات جدید خود را در روسیه متوقف کرده بود، اکنون طبق گزارش بلومبرگ، قصد دارد 400 کارمند خود را در روسیه اخراج کند، زیرا در قدم بعدی قصد دارد تجارت خود را به صورت قابل توجه در این کشور کاهش دهد.

مایکروسافت

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای به بلومبرگ می‌گوید:

«به دنبال تغییرات به وجود آمده در چشم انداز اقتصادی و تاثیر شکل گرفته بر تجارت ما در روسیه، تصمیم گرفته‌ایم تا به طور قابل توجهی فعالیت‌های خود در روسیه را کاهش دهیم. ما به تعهدات فعلی خود با مشتریان روسی همچنان ادامه خواهیم داد و تعلیق فروش محصولات جدید نیز همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.»

گفته می‌شود که 400 کارمند تحت تاثیر تصمیم غول نرم‌افزار برای پایان دادن به فعالیت‌های تجاری خود در روسیه قرار خواهند گرفت و مایکروسافت در حال همکاری نزدیک با این دسته از کارکنان خود است. «امی هود» مدیر مالی مایکروسافت، اوایل سال جاری فاش کرده بود که روسیه کمتر از یک درصد از کل درآمد مایکروسافت را به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

مایکروسافت تنها شرکت بزرگ و چندملیتی محسوب نمی‌شود که فعالیت خود را در روسیه متوقف یا محدود کرده است. بسیاری از شرکت‌های غربی دیگر از جمله دل، اپل، نایکی و آدیداس نیز روابط خود را با روسیه قطع کرده‌اند که شامل تعطیلی فروشگاه‌ها و متوقف کردن فروش محصولات آن‌ها می‌شود. در همین رابطه، گوگل ماه گذشته اعلام کرده بود که شعبه روسی آن‌ها پس از مسدود شدن حساب بانکی توسط مقامات و عدم توانایی در پرداخت حقوق کارکنان و فروشندگان خود، اعلام ورشکستگی می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا