سرور مجازی
تکنولوژی

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره آبله میمون؛ شناسایی بیش از 40 مورد مشکوک به ابتلا

مقامات اسپانیا و پرتغال بیش از 40 مورد مشکوک به «آبله میمون» (Monkeypox) را شناسایی کرده‌اند. یک عفونت ویروسی که به ندرت در اروپا دیده می‌شود اما حالا مواردی در مادرید و لیسبون گزارش شده است. سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع گسترده این بیماری نادر هشدار داده و در حال بررسی موضوع است.

خبر شیوع آبله میمون در اسپانیا و پرتغال در حالی منتشر شده که چند روز پیش مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کرده بودند در این ماه هفت مورد ابتلا جدید به آن شناسایی شده و سازمان بهداشت جهانی نیز هم اکنون در حال بررسی شیوع این بیماری است. آبله میمون‌، بیماری بومی بخش‌هایی از آفریقای مرکزی و غربی محسوب می‌شود.

وزارت بهداشت پرتغال در بیانیه خود اعلام کرد که 20 مورد مشکوک دیگر آبله‌ میمون در لیسبون شناسایی کرده است. در بیانیه آن آمده است:

«تمام موارد ابتلا همگی در میان مردان بوده‌اند که اکثر آن‌ها جوان هستند و ضایعات زخمی داشتند.»

نوشته های مشابه

علائم آبله میمون

از جلمه علائم آبله میمون در انسان‌ها به ظاهر شدن جوش‌های پوستی اشاره شده که اغلب از روی صورت شروع می‌شوند و سپس به سایر قسمت‌ها بدن منتقل می‌شود. تب، در عضلانی و لرز نیز از جمله علائم دیگر آن هستند. با این وجود، گفته شده که اکثر افراد در عرض چند هفته از این بیماری بهبود می‌یابند.

معمولا از طریق تماس نزدیک با حیوانات آلوده مانند میمون‌ها و جوندگان منتقل می‌شود و انتقال آن بین افراد نیز تقریبا محدود است. همچنین این بیمار در موارد نادری کشنده بوده است.

مقامات بهداشتی مادرید در بیانیه‌ای اعلام کردند که تاکنون 23 مورد احتمالی آبله میمون را شناسایی کرده‌اند که ظاهرا تمام آن‌ها از طریق ارتباط جنسی منتقل شده‌اند. در این بیانیه بدون اشاره به جزئیات بیشتر، آمده است:

«به طور کلی، انتقال آن از طریق قطره‌های تنفسی انجام می‌شود، اما ویژگی‌های 23 عفونت مشکوک نشان می‌دهد که از طریق ارتباط جنسی منتقل می‌شود.»

با این وجود، بررسی محققان همچنان ادامه دارد و باید دید با شیوع آبله میمون به چه صورت مقابله خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا