سرور مجازی
zoomit

شعبه گوگل در روسیه به‌زودی اعلام ورشکستگی می‌کند

براساس آنچه ورج به نقل از رویترز می‌نویسد شعبه‌ی گوگل در روسیه به‌زودی اعلام ورشکستگی می‌کند. ظاهراً گوگل قصد دارد در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کند که دیگر توانایی اداره‌ی شعبه‌ی فعال خود در روسیه را نخواهد داشت. مطابق آمار، شعبه‌ی روسی گوگل بیش از ۱۰۰ کارمند دارد و توانسته است در سال ۲۰۲۱ درآمد ۲٫۰۸۶ میلیارد دلاری کسب کند.

فردی به نمایندگی از گوگل در اطلاعیه‌ای که برای ورج ارسال کرده، می‌گوید مقامات دولت روسیه حساب بانکی این شرکت را توقیف کرده‌اند و به‌همین دلیل دفتر گوگل در روسیه نمی‌تواند به فعالیت کاری‌اش شامل استخدام نیرو و پرداخت دستمزد به کارکنان، تأمین‌کنندگان و فروشندگان ادامه دهد.

در ادامه‌ی بیانیه آمده است: «گوگل روسیه اطلاعیه‌ای منتشر کرده و از تصمیم‌ خود برای اعلام ورشکستگی خبر داده است.»

گوگل حدوداً دو ماه پیش اعلام کرد که فروش تبلیغات را در کشور روسیه متوقف می‌کند. یوتیوب که تحت مالکیت گوگل قرار دارد، اعلام کرد نمایش تبلیغات را در کانال‌های متعلق‌ به رسانه‌های دولتی روسیه متوقف می‌کند و مدت زیادی نگذشته بود که این کانال‌‌ها به‌طور کامل مسدود شدند.

اواخر سال گذشته‌ی میلادی روسیه جریمه‌ای معادل ۹۸ میلیون دلار برای گوگل در نظر گرفت. ظاهراً روسیه خواستار حذف یک‌سری محتواها از پلتفرم‌های گوگل بوده است. جریمه‌ی ۹۸ میلیون دلاری حدوداً هشت درصد از درآمد گوگل در روسیه را شامل می‌شد.

رویترز در بخشی از گزارش جدید خود می‌گوید یک شبکه‌ی تلویزیونی روسی مدعی شده که دولت این کشور حدوداً ۱۵ میلیون دلار از سرمایه‌ی گوگل را در ماه گذشته‌ی میلادی توقیف کرده‌ است، چون گوگل حاضر نشده کانال یوتیوب این شبکه‌ی تلویزیونی را مجدداً دردسترس قرار دهد.

نهاد تنظیم مقررات ارتباطی در روسیه به دلیل حذف چند ویدئو از یوتیوب تهدید کرده بود که گوگل را ۹۵ هزار دلار دیگر جریمه می‌کند. درحال‌حاضر مشخص نیست که روسیه در مجموع چه مقدار از دارایی‌های گوگل را توقیف کرده است.

رویترز می‌گوید به یادداشتی دسترسی پیدا کرده که شامل جزئیات بیشتر درباره‌ی تصمیم گوگل برای اعلام ورشکستگی است. در این یادداشت آمده که گوگل از ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) ورشکستگی خود در روسیه را پیش‌بینی کرده بود.

درحال‌حاضر به‌نظر می‌رسد گوگل اولین شرکت بزرگ حوزه‌ی فناوری است که به دلیل بحران اوکراین با ورشکستگی مواجه شده است. دیگر شرکت‌های صنعت فناوری نظیر اپل، متا و مایکروسافت از توقف فعالیت در روسیه خبر داده‌اند اما شعبه‌ی روسی آن‌ها اعلام ورشکستگی نکرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • روسیه متا و گوگل را به‌دلیل حذف‌نکردن محتوای غیرقانونی جریمه کرد

چند ماه پیش استارتاپ Buyk (فعال در حوزه‌ی تحویل غذا و تحت حمایت دولت روسیه) به دلیل تحریم‌های اقتصادی وضع‌شده علیه روسیه اعلام ورشکستگی کرد. دوشنبه‌ی این هفته مک‌دونالد اعلام کرد روسیه را ترک می‌کند و پس از ۳۰ سال حضور در این کشور، رستوران‌های خود را به فروش می‌رساند.

روسیه اینستاگرام و فیسبوک را که تحت مالکیت متا هستند مسدود کرده، بااین‌حال تاکنون شاهد مسدود شدن سرویس‌های گوگل در این کشور نبوده‌ایم. گوگل می‌گوید سرویس‌های رایگانش همچنان در روسیه ارائه خواهند شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا