سرور مجازی
تکنولوژی

شکایت دیگری از اپل: صدای بلند هشدار ایرپاد به شنوایی پسربچه‌ای آسیب دائمی وارد کرد

خانواده کودکی در تگزاس به دلیل صدای بلند آژیر وضعیت اضطراری کودک ربایی موسوم به هشدار امبر ایرپادپرو و آسیب دائمی به شنوایی فرزند 12 ساله‌شان، از اپل شکایت کردند. این کودک مجبور است تا آخر عمر از سمعک استفاده کند.

طبق گزارشات اولیه Street Insider والدین این پسر در کنار اپل از شریک تولید‌کننده این شرکت یعنی Luxshare هم شکایت کرده‌اند. این پرونده حقوقی هر دو کمپانی را به «قصور در طراحی و آزمایش نامناسب محصول، عدم اطلاع‌رسانی در رابطه با احتمال افزایش صدای سریع و غیر‌منتظره ایرپاد و همینطور ساخت نامناسب ایرپادها» متهم کردند.

با استناد به بیانیه خبری موسسه حقوقی Paranjpe Mahadass Ruemke والدین این کودک عنوان کرده‌اند هنگامی که فرزندشان با آیفون مشغول تماشای نتفلیکس بوده، پخش‌ شدن صدای «کرکننده» هشدار امبر از ایرپاد باعث آسیب دائمی شنوایی پسرشان شده و او مجبور است تا آخر عمر از سمعک استفاده کند.

شکایت از اپل به علت عملکرد ایرپاد پرو

اطلاعات تکمیلی در خصوص پرونده حقوقی اپل

به گفته والدین B.G صدای پخش شده از هشدار امبر در ایرپاد سمت راستی چنان بلند بوده که به حالت تهوع، سرگیجه، وزوز کردن گوش و در نهایت آسیب دائمی به پرده گوش منجر شد.

نوشته های مشابه

امری که از نظر خانواده شاکی می‌بایست در زمره ‌مسئولیت‌های اپل باشد و این شرکت ملزم است هشدارهایی در رابطه با نوع عملکرد محصولاتش را به کاربران ارائه دهد یا در حالت دیگر طراحی محصول به حدی معیوب نباشد که ایرپاد نتواند یک صدای بلند و ناخواسته را به شکل خودکار کم کند.

البته اپل پیش از این نیز چندین بار با شکایت و پیگرد حقوقی از سوی کاربران ایرپاد پرو رو به رو شده بود و دعوای حقوقی کنونی که در سال 2020 آغاز شد اتفاق بی‌سابقه‌ای محسوب نمی‌شود، با این وجود شاید اظهار نظر درباره رای نهایی دادگاه همچنان زود باشد.

در پایان گفتنی است که خانواده B.G طی این پرونده قصد دارند تا از اپل جهت آسیب فیزیکی، درد، اضطراب ذهنی و مخارج درمانی آتی ایجاد شده خسارت بگیرند. همچنین لازم به ذکر است که اپل تاکنون واکنشی به این پرونده نشان نداده است.  

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا