سرور مجازی
فضای مجازی

ایلان ماسک نمی‌تواند به راحتی از معامله با توئیتر خارج شود

ایلان ماسک ممکن است راهی برای اثبات ادعای خود بیابد که حساب‌های هرزنامه در پلتفرم توئیتر بسیار بالاتر از آن چیزی است که شرکت رسانه‌های اجتماعی توئیتر تخمین زده است، اما تغییر دادن فرایند توافق دشوار خواهد بود.

به گزارش indianexpress، ماسک در توییتی اعلام کرد که معامله ۴۴ میلیارد دلاری او برای خرید توئیتر تا زمانی که این شرکت مدارکی برای تأیید تخمین خود مبنی بر اینکه حساب‌های هرزنامه کمتر از ۵ درصد از پایگاه کاربرانش را تشکیل می‌دهند، ارائه نکند ادامه پیدا نمی‌کند. او گفته است که معتقد است این رقم حداقل چهار برابر بیشتر است.

محققان مستقل پیش بینی کرده اند که ۹ تا ۱۵ درصد از میلیون‌ها نمایه توئیتر ممکن است ربات باشند. حتی اگر تخمین توئیتر اشتباه باشد، شاکی باید نشان دهد که شرکت مستقر در سانفرانسیسکو به دنبال گمراه کردن عمدی سرمایه‌گذاران بوده است. به گفته کارشناسان، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، تنظیم‌کننده ایالات متحده که بر افشای اطلاعات شرکت‌های سهامی عام نظارت می‌کند، به همین دلایل با مشکل مواجه خواهد شد.

ایلان ماسک

یکی از سخنگویان توئیتر گفت که هیئت مدیره این شرکت قصد دارد معامله با ماسک را با قیمت توافق شده تکمیل کند. ماسک ممکن است بتواند کناره‌گیری کند یا با قیمتی پایین‌تر درباره این معامله مذاکره کند، حتی اگر قانون طرفدار توئیتر باشد. این به این دلیل است که هر گونه دعوای قضایی احتمالا طولانی خواهد شد و توئیتر ممکن است تصمیم بگیرد که منطقی‌تر است که با قیمت پایین‌تر موافقت کند یا هزینه ۱ میلیارد دلاری جدایی ماسک را برای تکمیل نکردن قرارداد بپردازد، به جای تلاش برای مجبور کردن او برای تکمیل معامله در دادگاه.

سهام توئیتر در روز سه‌شنبه به ۳۸.۳۲ دلار رسید که نزدیک به ۳۰ درصد کمتر نسبت به قیمت معامله ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم بود، که نشان می‌دهد بازار احتمال می‌دهد معامله با قیمت پایین‌تری تکمیل شود یا به طور کلی معامله کنار گذاشته شود. به گفته کارشناسان، برای برآورده کردن استاندارد‌های قانونی نشان دادن گمراه کردن سرمایه‌گذاران توئیتر در مورد حساب‌های هرزنامه، شواهدی لازم است که نشان دهد این شرکت با قثد بدی عمل کرده است. این مورد می‌تواند اسناد داخلی مانند ایمیل یا شهادت یک افشاگر باشد.

ایلان ماسک و توئیتر

موضوع اکانت‌های جعلی و هرزنامه برای تجارت توئیتر مهم است. سهام این شرکت در سال ۲۰۱۸ پس از پاکسازی حساب‌های خودکار و هرزنامه سقوط کرد که باعث شد تعداد کاربران فعال ماهانه آن به میزان ۱ میلیون کاهش پیدا کنند، در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش ۱ میلیون کاربر را داشتند.


بیشتر بخوانید

  • هرزنامه‌ها دلیل اصلی توقف خرید توئیتر توسط ایلان ماسک

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا