سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

با ۶ ابزار برتر برای حذف پس زمینه تصویر آشنا شوید

گاهی اوقات ممکن است نیاز به حذف پس زمینه تصویر به دلایل مختلف داشته باشیم. برای انجام چنین کاری روش‌های گوناگونی وجود دارد که در ادامه به معرفی ۶ راه کم دردسر و آسان خواهیم پرداخت که شامل ویرایشگر‌های عکس آنلاین و آفلاین در کنار ابزارهای اختصاصی می‌شوند.

  • حذف پس زمینه تصاویر با اپلیکیشن اندروید MagiCut؛ یک برش زن حرفه ای
  • معرفی اپ Background Eraser؛ حذف پس زمینه عکس ها به آسانی یک اشاره
  • معرفی اپ TouchRetouch؛ حذف‌کننده حرفه‌ای افراد و اشیاء ناخواسته از تصاویر

مهم‌ترین دلیل برای حذف پس زمینه تصویر، استفاده از آن برای ساخت تصاویر و محصولات گرافیکی دیگر مانند لوگو یا پوستر است. همچنین گاهی اوقات حذف پس زمینه می‌تواند به ویرایش آسان‌تر عکس کمک کند. در برخی موارد هم تنها دلیل انجام چنین کاری، وجود اشیا یا افراد ناخواسته در پس زمینه است که جذابیت تصویر را کاهش داده‌اند.

فهرست مطالب

  • ادوبی فتوشاپ
  • Canva
  • ادوبی Spark
  • Luna Pic
  • Remove.bg
  • پاورپوینت

ادوبی فتوشاپ

فتوشاپ با اختلاف بسیار یکی از پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده توسط طراحان و سازندگان المان‌های گرافیکی محسوب می‌شود. ابزارهای متعددی درون محصول ادوبی وجود دارند که به ساخت تصاویر جذاب یا ایجاد تغییرات در عکس‌ها کمک می‌کنند. برای حذف پس زمینه تصویر به کمک فتوشاپ نیازی به دانش و مهارت بسیار زیادی نیست و تنها در چند قدم ساده می‌توان چنین کاری را انجام داد.

به لطف هوش مصنوعی مورد استفاده در فتوشاپ، انتخاب پس زمینه به صورت خودکار صورت می‌گیرد و نیازی به انجام دستی آن وجود ندارد. برای شروع، پس از وارد کردن تصویر مد نظر به محیط فتوشاپ، روی پنل لایه‌ها در سمت راست روی لایه موجود راست کلیک کرده و گزینه Duplicate Layer را انتخاب کنید یا از کلید میانبر Ctrl + J استفاده کنید. اکنون از منوی Window گزینه Properties را انتخاب نمایید و سپس روی Remove Background کلیک کنید. حالا با خاموش کردن لایه اصلی به کمک کلیک روی آیکن چشم در کنار آن، می‌توانید لایه بدون پس زمینه را به تنهایی در اختیار داشته باشید.

Canva

اگر محیط فتوشاپ از نظرتان کمی پیچیده و کار با آن دشوار به نظر می‌رسد، می‌توانید از سرویس محبوب Canva بهره بگیرید. رابط کاربری آن بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است و بیشتر قابلیت‌ها به صورت کشیدن و رها کردن قابل استفاده خواهند بود. تصاویر و قالب‌های رایگان موجود در پلتفرم هم امکان دریافت خروجی‌های خلاقانه را فراهم می‌کنند.

درون Canva ابزار اختصاصی برای حذف پس زمینه تصویر در نظر گرفته شده است؛ اما متاسفانه این قابلیت در نسخه رایگان سرویس ارائه نمی‌شود و باید برای خرید اشتراک حرفه‌ای اقدام به پرداخت ۱۰ دلار در ماه کرد. مشخص است که پرداخت چنین مبلغی تنها برای حذف پس زمینه تصاویر چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد، اما ممکن است برخی افراد بخواهند از سایر قابلیت‌های متنوع سرویس هم استفاده کنند که در چنین حالتی قادر خواهند بود تا از قابلیت حذف پس زمینه نیز بهره‌مند شوند.

ادوبی Spark

سرویس Spark محصول دیگری از ادوبی است که شباهت بسیار کمتری به سایر نرم‌ افزارهای این شرکت مانند فتوشاپ دارد. Spark مانند سایر سرویس‌های آنلاین ویرایش تصویر عمل می‌کند و امکان ساخت تصاویر نیمه حرفه‌ای را برای کاربران خود فراهم کرده است. ارائه‌های جذاب، پست‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی و کارت‌های ویزیت از جمله مواردی هستند که می‌توان به کمک Spark طراحی کرد.

مانند Canva، درون سرویس Spark هم ابزاری اختصاصی برای حذف پس زمینه تصویر در نظر گرفته شده است. خوشبختانه برای ذخیره فایل‌ها با فرمت PNG نیازی به خریداری اشتراک ویژه نیست و کاربران طراح رایگان نیز می‌توانند از چنین امکانی استفاده کنند؛ اما واترمارک برنامه در گوشه تصویر قرار می‌گیرد که با کراپ کردن به راحتی قابل حذف است.

Luna Pic

سرویس Luna Pic یک ویرایشگر آنلاین تصویر است که به صورت رایگان امکانات متنوعی مانند افکت‌ها و فیلترها را به کاربران ارائه می‌کند. سادگی محیط آن موجب می‌شود تا گزینه مناسبی برای ویرایش سریع و دم دستی عکس‌ها باشد. کاربران می‌توانند تصویر مورد نظر خود را از حافظه داخلی دستگاه آپلود کنند یا مستقیماً از طریق آدرس اینترنتی آن را وارد ویرایشگر نمایند.

پس از وارد کردن تصویر به محیط ویرایش، با کلیک روی منوی Edit و پس از آن انتخاب گزینه Transparent Background می‌توانید اقدام به حذف پس زمینه تصویر از طریق انتخاب رنگ های مورد نظر خود کنید. معمولاً حاصل کار از کیفیت مناسبی برخوردار است و ابزارهای جانبی بیشتری برای افزایش کیفیت و دقت در دسترس قرار دارند.

Remove.bg

بیشتر مواردی که تاکنون معرفی کردیم، ویرایشگرهای تصویر بودند که قابلیت جداگانه‌ای برای حذف پس زمینه هم ارائه می‌دادند. اما Remove.bg ابزاری مستقل است که اکنون توسط Canva تصاحب شده و تنها کاربرد آن، استفاده از هوش مصنوعی برای حذف پس زمینه تصاویر است. کاربران تنها باید تصویر مورد نظر خود را درون سرویس آپلود کنند و سپس خروجی آن را ذخیره نمایند. نتایج دریافت شده معمولاً رضایت‌بخش هستند و نیازی به ویرایش مجدد آن‌ها وجود ندارد.

نسخه دسکتاپ از سرویس هم منتشر شده است که به کاربران امکان حذف پس زمینه تنها با کشیدن و رها کردن تصویر را می‌دهد. اگر قصد دارید پس زمینه ویدیوها را حذف کنید، سرویس Unscreen از فناوری مشابه بهره می‌گیرد. تمامی موارد گفته شده به صورت رایگان در دسترس هستند.

پاورپوینت

شاید با دیدن نام پاورپوینت در این لیست کمی تعجب کرده باشید. پاورپوینت یکی از نرم افزارهای مجموعه آفیس محسوب می‌شود که روی بسیاری از رایانه‌ها نصب است، اما آیا می‌توان از آن برای حذف پس زمینه تصاویر هم استفاده کرد؟

درون منوی Picture Format پاورپوینت گزینه Remove Background وجود دارد که می‌توان از آن برای حذف پس زمینه تصویر استفاده نمود که از دقت کافی برخوردار است. اگر مشغول به ساخت فایل ارائه‌ای هستید و می‌خواهید به سرعت اقدام به ویرایش تصویر خود کنید، روش گفته شده بسیار ساده و کاربردی خواهد بود. البته دقت داشته باشید که اگر پس زمینه از رنگ‌های متعددی تشکیل شده باشد، پاورپوینت نمی‌تواند به درستی آن را تشخیص دهد و شاید مجبور شوید مراحل گفته شده را چندین بار تکرار کنید یا به صورت جداگانه تصویر را ویرایش نمایید. کلید Mark Areas To Keep می‌توانید به انتخاب نواحی که جزو پس زمینه نیستند کمک کند. همچنین می‌توانید تصویر نهایی را خارج از محیط پاورپوینت به صورت فایل جداگانه ذخیره نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا