سرور مجازی
zoomit

اینتل برای اولین‌بار کارت گرافیک Arctic Sound را به‌نمایش گذاشت

اینتل اوایل فروردین‌ امسال به دور از هیاهوی رسانه‌ای کارت‌های گرافیک جدیدی برای دیتاسنتر معرفی کرد که فعلاً آن‌ها را با کدنام Intel Arctic Sound می‌شناسیم. در زمان معرفی، هیچ تصویری از محصولات جدید منتشر شد؛ بااین‌حال به‌نوشته‌ی تامز هاردور، اینتل در مراسم Vision 2022 تصاویری از Arctic Sound را برای شماری از روزنامه‌نگاران نمایش داده است. کارت‌های گرافیک مذکور در فصل سوم ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد.

درحال‌حاضر، خانواده‌ی Arctic Sound اینتل شامل دو مدل ATS-M75 و ATS-M150 می‌شود. شماره‌مدل این محصولات به حداکثر توان گرافیکی (TGP) آن‌ها اشاره می‌کند. مدل ضعیف‌تر خانواده‌ی Arctic Sound، یعنی ATS-M75، مبتنی‌بر دو پردازنده‌ی گرافیکی ACM-G10 با ۸ واحد محاسباتی است. ناگفته نماند ATS-M150 از پردازنده‌ی بزرگ‌تر ACM-G11 استفاده می‌کند و ۳۲ واحد محاسباتی دارد.

کارت گرافیک Intel Arctic Sound از نمای جلو و پشت

کارت‌های گرافیک سری Arctic Sound-M به‌عنوان محصولات مخصوص دیتاسنتر معرفی شده‌اند، بااین‌حال در درجه‌ی اول برای ویدئو، بازی، ریموت‌دسکتاپ و موارد مشابه کاربرد دارند. پردازنده‌های گرافیکی خانواده‌ی DG2 اینتل از دستورالعمل‌های XMX نیز پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، کارت‌های جدید قابلیت شتاب‌بخشی به پردازش‌های هوش مصنوعی را دارند.

اینتل در آینده پردازنده‌‌های گرافیکی پرقدرت Ponte Vecchio را عرضه خواهد کرد که به‌طور ویژه برای پردازش‌های سنگین دیتاسنتر طراحی شده‌اند و از معماری Xe-HPC استفاده می‌کنند. Ponte Vecchio افزون‌بر رایانش با قدرت فراوان، در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیز کاربرد دارد.

مشخصات و قابلیت های Intel Arctic Sound

یکی از مزایای پردازنده‌های گرافیکی سری Arc Alchemist و کارت‌های گرافیک سری Arctic Sound درمقایسه‌با محصولات رقیب، پشتیبانی سخت‌افزاری از انکد AV1 است. شکی نداریم اینتل در تبلیغات خود روی این موضوع مانور ویژه‌ای خواهد داد.

گفتنی است اینتل کارت‌های گرافیک سری Arctic Sound را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ برای مصارفی مانند گیمینگ ابری و دسکتاپ مجازی و رابط هوش مصنوعی عرضه می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا