سرور مجازی
zoomit

ایلان ماسک می‌گوید ورشکستگی توییتر «دور از ذهن نیست»

ایلان ماسک دو هفته پس از تصاحب توییتر سرانجام جلسه‌ای با کارکنان این شرکت برگزار کرد تا به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد. گزارش‌های غیررسمی می‌گویند این جلسه به‌طور ناگهانی برگزار شده و کمتر از نیم‌ساعت قبل از برگزاری آن، کارکنان مطلع شده‌اند. ایلان ماسک در بخشی از سخنانش گفت روند افت درآمد توییتر به حدی زیاد است که «ورشکستگی دور از ذهن نیست.»

توییتر از سال ۲۰۱۹ تاکنون سود کسب نکرده و از زمان تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک، درآمد حاصل از تبلیغات به‌شکل قابل توجهی پایین آمده است چون شماری از شرکت‌های تبلیغاتی به‌طور موقت فعالیت خود را در توییتر متوقف کرده‌اند.

ایلان ماسک در جلسه‌ای که با حضور تمامی کارمندان و مدیران فعلی توییتر برگزار شد، گفت پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۳ این شبکه‌ی اجتماعی «چندین میلیارد دلار جریان نقدی خالص منفی» ثبت کند. ماسک همچنین گفته آینده‌ی توییتر وابسته به موفقیت نسخه‌ی جدید سرویس اشتراکی Twitter Blue است: «برای زنده‌نگه‌داشتن توییتر است که تا این حد روی کاربران اشتراکی تأکید داریم.»

نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی Twitter Blue که ماهانه هشت دلار قیمت دارد، دریافت تیک آبی را ممکن می‌کند. این سرویس اشتراکی در روزهای اخیر دردسترس قرار گرفته و حواشی زیادی ایجاد کرده است. تعداد زیادی از کاربران پس از دریافت تیک آبی هویت افراد معروف را جعل و شروع به انتشار توییت‌های حاوی اطلاعات غلط کردند.

براساس گزارش انگجت،‌ ایلان ماسک در جلسه‌ی حضوری با کارمندان توییتر گفته است که دوران دورکاری به پایان رسیده و این افراد باید در هفته حداقل ۴۰ ساعت در محیط کار حاضر شوند. توییتر قبل از تصاحب به دست ایلان ماسک، اعلام کرده بود که کارکنانش می‌توانند تا ابد در خانه کار کنند. ماسک گفته کسانی که در محیط کار حاضر نشوند اخراج خواهند شد.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به پلتفرمی مشابه TikTok و WeChat تبدیل کند
  • اولین ایمیل ایلان ماسک به کارمندان توییتر: پایان دورکاری و آمادگی برای روزهای سخت

گفته می‌شود تعدادی از مدیران ارشد توییتر که به دست ایلان ماسک اخراج نشدند، از سِمَت خود استعفا داده‌اند. مدیر ارشد امنیت اطلاعات، مدیر ارشد حریم خصوصی و مدیر ارشد اجرای الزامات سیستم نظارتی همگی جزو کسانی هستند که دیگر در توییتر کار نمی‌کنند. گفته می‌شود استعفای این کارکنان ممکن است باعث جریمه‌ی سنگین توییتر از سوی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا شود.

بلومبرگ می‌گوید روز گذشته دو مدیر عالی‌رتبه‌ی دیگر توییتر (رئیس بخش اعتماد و ایمنی و قائم‌مقام بخش راهکارهای مشتری) از سمت خود در این شرکت کناره‌گیری کرده‌اند. یک روز قبل از استعفا، این دو در کنار ایلان ماسک در جلسه‌ای برای کسب رضایت شرکت‌های تبلیغاتی حضور پیدا کرده بودند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا