سرور مجازی
تکنولوژی

پنتاگون بعد از 50 سال اولین جلسه استماع عمومی UFO‌ها را برگزار کرد

بعد از گذشت 50 سال و جمع آوری بیش از 400 گزارش و مشاهده منتسب به «شیء ناشناس پرنده» (UFO)، برای اولین بار پنتاگون جلسه استماع عمومی با موضوع «پدیده‌های هوایی ناشناخته» (UAP) و بررسی‌های انجام شده توسط گروه ضربت روی آنها را برگزار کرد. با این وجود این پدیده‌ها هنوز غیرقابل توضیح هستند و تاکنون منشاء غیرزمینی برای آنها شناسایی نشده است.

یکی از مقامات کنگره آمریکا در جلسه استماع علنی اعلام کرد گروه ضربت پنتاگون برای ردیابی UAP‌ها طی حدود 50 سال تقریبا 400 گزارش جمع‌آوری کرده است.

«اسکات بری»، معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده که به عنوان یکی از شاهدان و متخصصان این حوزه در جلسه حضور داشت، در مورد چنین پدیده‌هایی اظهارنظر کرد. این اولین باری است که کنگره طی 50 سال گذشته جلسه‌ای عمومی در مورد UAP‌ها یا همان یوفوها، برگزار می‌کند.

نوشته های مشابه

در این جلسه اسکات بری توضیحاتی در مورد این پدیده‌های ناشناخته مطرح کرد. این در حالی است که بسیاری از مشاهدات انجام شده هنوز غیرقابل توضیح هستند و هیچ مدرکی دال بر دخالت فراطبیعی یا فرازمینی وجود ندارد. وی در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که وقتی صحبت از مدارک به میان می‌آید، گروه ضربت نتوانسته است تاکنون منشاء این غیرزمینی برای این پدیده‌ها شناسایی کند. وی اضافه کرد:

«وقتی می‌گویم توضیحی در این زمینه وجود ندارد، منظور همه چیز است، از داده‌های خیلی کم گرفته تا داده‌های بزرگ‌تر. داده‌هایی که اکنون در اختیار ما قرار دارد، ما را به سمت توضیح خاصی هدایت نمی‌کند.»

اولین نگرانی در مورد یوفوها

اولین موج نگرانی در مورد UAP‌ها به سال 2017 بازمی‌گردد. زمانی که نیویورک تایمز گزارشی درباره برنامه جامع و طبقه‌بندی شده پنتاگون برای شناسایی تهدیدهای هوافضای پیشرفته (AATIP) منتشر کرد که ظاهرا هدف این پروژه بررسی ‌UAP‌ها بود. داستان در نهایت با ایجاد گروه ویژه UAP در وزارت نیروی دریایی در سال 2020 منجر شد که وظیفه آن بررسی مشاهدات انجام شده بود. در جلسه برگزار شده پنتاگون اکنون نتایج بررسی آن کارگروه به اشتراک گذاشته شده است.

«آندره کارسون»، رئیس کمیته ضد تروریسم و ضد جاسوسی اطلاعات نمایندگان مجلس نیز می‌گوید توضیح خاصی درمورد UAPها وجود ندارد. اما آنها واقعی هستند، باید مورد بررسی قرار بگیرند و باید مراقب تهدیدهای احتمالی آنها باشیم.

جلسه علنی در این مورد با جلسه غیرعلنی دیگری ادامه پیدا کرد که در آن مقامات اطلاعات طبقه‌بندی شده را با کنگره به اشتراک گذاشتند.

سال گذشته پنتاگون گزارش مفصلی درباره مشاهده UAP منتشر کرده بود که در آن پنج توضیح احتمالی برای UAP مطرح شده بود که شامل مواردی مانند آشفتگی جوی، پدیده‌های طبیعی در جو، فناوری فوق سری ایالات متحده، فناوری دشمنان خارجی مانند روسیه و چین می‌شد. در گزارش جدید توضیح دیگری با عنوان سایر موارد اضافه شده که شامل موارد غیرقابل توضیح و ناشناخته می‌شود. در واقع این گزینه می‌گوید این پدیده‌ها هنوز شناسایی نشده‌اند و نمی‌توان در مورد آن توضیح داد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا