سرور مجازی
فضای مجازی

سامسونگ در حوزه تراشه شاهد رشد ۴۲ درصدی خواهد بود

با توجه به گزارشات دریافتی انتظار می‌رود شرکت سامسونگ الکترونیکس از  افزایش بیش از ۱۵ درصدی سود عملیاتی خود در سه ماهه دوم سال خبر دهد. سامسونگ الکترونیکس یک شرکت صنایع الکترونیکی کره‌ای چند ملیتی در  یئونگتونگ-گؤ در کره جنوبی است که با کمک تجارت قوی نیمه هادی‌ها به کاهش تقاضای مردم برای گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی کمک می‌کند.

به گزارش koreabizwire، یونهاپ اینفور مکس (Yonhap Infomax) که یک شرکت ارائه دهنده اخبار و داده‌های مالی مستقر در کره است، پیش‌بینی می‌کند که سامسونگ، بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه جهان در بازه زمانی آوریل تا ژوئن ۱۱.۱ میلیارد دلار سود عملیاتی داشته باشد که این میزان نسبت به سال گذشته، افزایش ۱۵.۶ درصدی داشته است. سود عملیاتی نشان‌دهنده باقیمانده سود بعد از محاسبه تمام هزینه‌های عملیاتی مربوط به واحد تجاری است.

نظرسنجی شرکت Yonhap Infomax نشان داد که  میزان فروشدر سه ماهه دوم با ۲۰.۶ درصد افزایش سود همراه است، اما پیش‌بینی می‌شود درآمد خالص این شرکت ۱۹.۸ درصد افزایش خواهد یافت.

سامسونگ

تقاضای شدید برای تولید تراشه‌های حافظه مورد استفاده در سرور‌ها و مراکز داده، از عملکرد خوب شرکت سامسونگ پشتیبانی کرد، به طوری که فروش جهانی DRAM و NAND Flash  در سه ماه منتهی به ژوئن به ترتیب ۹ و ۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد کرده‌است. بر این اساس  پیش‌بینی می‌شود که کسب‌وکار تراشه‌های سامسونگ، با رشد ۴۲ درصدی همراه باشد.

 پیش‌بینی می‌شود که فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه دوم سال به ۶۱ میلیون دستگاه برسد که این مقدار نسبت به سه ماهه گذشته کاهش ۱۶ درصدی فروش را نشان می‌دهد. احتمال می‌رود سود عملیاتی این بخش از ۶۰۰ میلیارد وون در سال گذشته به ۲.۶ تریلیون وون کاهش خواهد یافت.

شرکت سامسونگ

همچنین تخمین زده می‌شود که سود عملیاتی فروش لوازم خانگی در این شرکت حدود ۵۰۰ میلیارد وون باشد که این مقدار کمتر از نصف رقم سال گذشته است. از این رو تحلیلگران تصویر تیره‌ای برای رشد فروش در نیمه دوم سال ترسیم می‌کنند. زیرا جنگ در اوکراین ادامه دارد،  تروم افزایش یافته و قرنطینه‌های ناشی از کووید-۱۹ چین باعث کاهش تقاضا و هزینه‌های مصرف‌کنندگان برای دستگاه‌های الکترونیکی شده است. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی گارتنر، دستگاه‌های مصرف‌کننده مانند تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی در سال جاری با سرعت ۷.۶ درصد کاهش می‌یابند.


بیشتر بخوانید

  • سامسونگ تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز کرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا