سرور مجازی
شبكه اجتماعی

افشای نقش فیس‌بوک در شورش حامیان ترامپ

چند روز پس از شورش حامیان ترامپ و حمله آنها به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، شریل سندبرگ مدیر عملیات‌های فیس بوک نقش این پلتفرم در رویدادهای مذکور را رد کرد.

به گزارش mydtc از مهر، او در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: می‌دانیم این حمله به طور آنلاین هماهنگ شده است. ما گروه‌های افراطی QAnon، Stop the Steal و هر محتوایی که درباره خشونت احتمالی بود، حذف کردیم. اقدامات اجرایی ما هیچ گاه کامل نیست بنابراین مطمئن هستم هنوز برخی محتواهای افراطی گری در فیس بوک وجود داشته است. چنین رویدادهایی به طور گسترده در پلتفرم‌هایی سازماندهی شده‌اند که توانایی ما برای مقابله با نفرت پراکنی و استانداردهای لازم برای شفافیت را ندارند.

اما اسنادی که فرانسیس هوگن کارمند سابق و افشاگر فیس بوک در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کنگره قرار داده، خلاف این امر را نشان می‌دهد. یکی از این اسناد به طور واقعی اقدامات متقابلی را نشان می‌دهد که کارمندان فیس بوک بسیار دیرهنگام اجرا کردند. با توجه به اسناد به نظر می‌رسد این شرکت اصلاً برای مقابله با روش‌هایی که جنبش Stop The Steal برای سازماندهی شورش در پلتفرم اجرا کرده بود، آمادگی نداشت. این جنبش نقشی اساسی در شورش داشت و فیس بوک زمانی علیه آن اقدام کرد که جنبش به خشونت کشیده شد.

یکی از اتهامات اصلی هوگن علیه فیس بوک مربوط به شورش در پایتخت آمریکا است. او این شرکت را متهم کرد که سرمایه گذاران و مردم را درباره نقش خود در گسترش اخبار جعلی و محتوای خشونت آمیز و افراطی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی و شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ گمراه کرده است.

همچنین یک تحلیل نشان می‌دهد سیاست‌ها و فرایندهایی که فیس بوک در آن زمان اجرا می‌کرد، برای کاهش سرعت و متوقف کردن رشد جنبشStop The Steal کارآمد نبوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا