سرور مجازی
zoomit

اپل مقر ۶۷ هکتاری HP را به‌منظور گسترش فعالیت‌های خود برای ساخت مودم اختصاصی خرید

اپل چند سال قبل اعلام کرد قصد دارد حضور خود را در سن‌دیگو از خُرده‌فروشی به مرکز مهندسی سخت‌افزار و نرم‌افزار گسترش دهد. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت محوطه‌ی قدیمی ۶۷ هکتاری HP را خریده است تا با بهره‌گرفتن از این فضای کاری، مودم‌های اختصاصی خود را تولید کند.

پردیس HP که محل آزمایشگاه تحقیقاتی این شرکت بود و اکنون به اپل تعلق دارد، در فاصله‌ی حدود ۳۲ کیلومتری دفاتر کوالکام واقع شده است. 9to5mac گزارش می‌دهد که اپل برای خرید این پردیس ۶۷٫۷ هکتاری، ۴۴۵ میلیون دلار پرداخت کرده است.

اپل املاک مختلفی در سرتاسر سن‌دیگو اجاره کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد این اولین خریدش در این شهر باشد. غول فناوری مستقر در کوپرتینو ابتدا قصد داشت ۱,۲۰۰ شغل جدید درزمینه‌ی مهندسی سخت‌افزار و نرم‌افزار در سن‌دیگو ایجاد کند؛ اما اکنون انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ تعداد آن به ۵,۰۰۰ شغل برسد. اپل در بیانیه‌ای گفت:

بیش از دو دهه است که بخشی از جامعه‌ی سن‌دیگو بوده‌ایم و از ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در این ناحیه و گسترش تیم‌های کلاس جهانی خود هیجان‌زده هستیم.

خرید پردیس HP به‌نظر می‌تواند تعهد اپل به ساخت مودم اختصاصی و سایر اقدامات مهندسی مرتبط با فناوری‌های بی‌سیم باشد. مدت کوتاهی پس از اعلام خبر تصمیم اپل برای گسترش فعالیت‌های مهندسی‌اش در سن‌دیگو، این شرکت اظهار کرد که قراردادی یک‌میلیارد‌دلاری برای خرید واحد ساخت مودم‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند اینتل منعقد کرده است و به‌طورهم‌زمان روی یک مودم اختصاصی نیز کار می‌کند.

درحالی‌که گزارش‌های قبل نشان می‌داد اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ از مودم‌های اختصاصی خود در محصولاتی مثل آیفون استفاده کند، اقدام این شرکت برای حل‌وفصل دعوی قضایی سنگین با کوالکام و امضای قراردادی ۶ ساله که تا سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد، بدین‌معنی است که برنامه‌های غول فناوری مستقر در کوپرتینو در این‌ زمینه به‌تعویق خواهد افتاد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • کیفیت نمایشگر مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از نسخه‌‌های استاندارد این گوشی بهتر خواهد بود
  • تیک تاک موزیک احتمالاً برای رقابت با اسپاتیفای و اپل موزیک معرفی می‌شود

البته مطمئناً اپل به فعالیت خود برای ساخت مودم‌های اختصاصی ادامه خواهد داد و می‌توان گفت این تلاش‌ها هم‌سو با گسترش استفاده از تراشه‌های اختصاصی این شرکت محسوب می‌شود. درواقع اپل سعی می‌کند بیشتر قطعات و تراشه‌های محصولات خود را تولید کند.

اگر تصاویر منتشرشده از پردیسی که اپل به‌تازگی خریده است دقیق باشند، احتمالاً این شرکت بازسازی‌های خوبی روی آن انجام داده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا