سرور مجازی
zoomit

سامسونگ احتمالاً درصدد تصاحب ARM است

معماری آرم به تولید پردازنده‌هایی منتهی می‌شود که به‌صورت گسترده در صنایع مختلف خصوصاً موبایل و خودرو کاربرد دارند. در سال‌های اخیر شرکت‌های حوزه‌ی فناوری پردازنده‌های آرم را وارد سرور و کامپیوترهای شخصی نیز کرده‌اند و هرچه زمان می‌گذرد نفوذ آرم در صنایع بیشتر می‌شود.

سال گذشته انویدیا اعلام کرد به‌دنبال تصاحب آرم است. به محض انتشار این خبر، نگرانی‌ها درباره‌ی بی‌طرف‌ماندن آرم افزایش پیدا کرد. آرم مشتریان بزرگ زیادی دارد و در صورتی که یک شرکت تراشه‌ساز کنترل آن را برعهده بگیرد، ممکن است تعادل بازار به هم بخورد. زمان خیلی زیادی نگذشته بود که انویدیا اعلام کرد از تصاحب آرم عقب‌نشینی می‌کند.

سافت‌بانک، شرکت بزرگ ژاپنی،‌ اعلام کرده است که به‌زودی سهام آرم را در بازار بورس نیویورک فهرست می‌کند. آرم در بریتانیا بنیان‌گذاری شده و دفتر اصلی این شرکت نیز در همین کشور قرار دارد. در همین راستا اخیراً سیاست‌مداران بریتانیایی از دولت درخواست کرده‌اند بخش اعظم سهام آرم را تصاحب کند تا از این شرکت به‌عنوان سرمایه‌ای ملی حفاظت شود.

درحالی‌که گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی آینده‌ی ARM به بیشترین حد رسیده، اکنون افشاگری در توییتر می‌گوید سامسونگ احتمالاً سراغ تصاحب ARM می‌رود. سامسونگ یکی از اصلی‌ترین بازیگران صنعت تراشه است و تصاحب ARM مزایای فراوانی برای این شرکت دارد. سامسونگ برای تصاحب ARM باید با SK Hynix، اینتل و کوالکام رقابت کند.

گفته می‌شود سامسونگ برای تسهیل روند تصاحب ARM ممکن است با یک یا چند مورد از این شرکت‌ها همکاری کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • کوالکام به‌دنبال تصاحب بخشی از سهام Arm و ایجاد کنسرسیومی برای مدیریت این شرکت است
  • سافت بانک احتمالاً پس از عرضه اولیه سهام آرم، سهام مدیریتی خود را حفظ می‌کند

کوالکام نیز یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصاحب آرم محسوب می‌شود. مدیرعامل این شرکت مشخصاً از علاقه‌ی کوالکام به تصاحب آرم پرده برداشته و گفته احتمالاً کنسرسیومی برای مدیریت آرم تشکیل می‌شود تا نگرانی درباره‌ی بی‌طرفی این شرکت کاهش پیدا کند.

درآمد آرم در سال‌های اخیر روند روبه‌رشد طی کرده و آمار نشان می‌دهد این شرکت توانسته است در سال گذشته‌ی میلادی درآمد ۲٫۷ میلیارد دلاری کسب کند. مدیرعامل آرم می‌گوید تقاضا برای فناوری‌های این شرکت بسیار بالا است و آرم اکنون قوی‌ترین اکوسیستم تاریخ خود را دارد.

تاکنون نام‌های متعددی به‌عنوان خریداران احتمالی آرم مطرح شده‌اند، بااین‌حال احتمال دارد در نهایت شرکت‌هایی مثل اینتل، سامسونگ و کوالکام کنسرسیومی برای مدیریت آرم تشکیل دهند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا