سرور مجازی
zoomit

اپل احتمالاً روی آیفون تاشدنی با نمایشگری متفاوت از رقبا کار می‌کند

براساس گزارش ورج به نقل از مینگ‌چی کو، اپل در حال کار روی نوعی آیفون تاشدنی است که در بخش خارجی خود از صفحه‌نمایش رنگی ساخت شرکت E Ink استفاده می‌کند.

مینگ‌چی کو که یکی از افشاگران خوش‌سابقه با تمرکز روی محصولات اپل به‌حساب می‌آید می‌گوید صفحه‌نمایش کاغذ الکترونیکی (موسوم به EPD) از پتانسیل لازم برخوردار است تا تبدیل به راهکاری مین‌استریم برای صفحه‌نمایش خارجی دستگاه‌های تاشدنی تبدیل شود، چون مصرف انرژی پایینی دارد. مینگ‌چی کو همچنین می‌گوید نمایشگرهای ساخت E Ink هم‌اکنون در سناریوهایی تبلت‌مانند نیز یک‌سری آزمون‌ها را می‌گذرانند.

اکثر دستگاه‌های تاشدنی امروزی مجهز به یک صفحه‌نمایش بزرگ داخلی انعطاف‌پذیر و یک صفحه‌نمایش خارجی معمولی هستند. به‌لطف صفحه‌نمایش خارجی، کاربر می‌تواند از دستگاه تاشدنی خود همچون دستگاه‌های عادی استفاده کند.

گوشی‌هایی نظیر گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ و اوپو فایند N از پنل OLED برای هر دو نمایشگر خود استفاده می‌کنند. استفاده‌ی اپل از نمایشگر کاغذ الکترونیکی به این معنی است که صفحه‌نمایش خارجی آیفون تاشدنی رنگ‌های کمتر و قابلیت‌های محدودتر خواهد داشت، اما مزیت بزرگ آن مصرف انرژی پایین خواهد بود.

شرکت E Ink بیشتر به‌خاطر تولید نمایشگر تک‌رنگ برای تبلت‌های سری Kindle آمازون شهره است، اما چند نوع صفحه‌نمایش رنگی نیز می‌سازد. این شرکت به‌تازگی صفحه‌نمایش E Ink Gallery 3 را معرفی کرده است.

E Ink Gallery 3 نسخه‌ی جدید فناوری رنگی E Ink است که می‌تواند رنگ‌های بیشتری را تولید کند و وضوح بالاتری را به نمایش بگذارد. نرخ نوسازی این صفحه‌نمایش جدید بسیار بیشتر از نمایشگرهای پیشین E Ink است؛ بااین‌حال حتی صفحه‌نمایش جدید E Ink نیز از لحاظ واکنش‌گرابودن در حد و اندازه‌ی پنل‌های OLED و LCD ظاهر نمی‌شود. ویدئوهای تبلیغاتی E Ink نشان می‌دهند نمایشگر جدید Gallery 3 امکان تا شدن و رول‌ شدن دارد.

شایعه‌های پرشماری می‌گویند اپل در آینده‌ای نه‌چندان دور رسماً در بازار گوشی‌های تاشدنی به سامسونگ و هواوی می‌پیوندد. در سال ۲۰۲۱ اعلام شد اپل به‌صورت آزمایشی در حال اضافه کردن نمایشگر تاشدنی به آیفون است و مینگ‌چی کو ماه گذشته‌ی میلادی مدعی شد اپل در سال ۲۰۲۵ دستگاهی تاشدنی با صفحه‌نمایش ۹ اینچ رونمایی می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • آیفون ایر؛ کانسپت آیفون تاشدنی با پردازنده M1 و طراحی مشابه گلکسی Z فلیپ
  • احتمال معرفی آیفون تاشو اپل در سال ۲۰۲۳ قوت گرفت

بلومبرگ در گزارشی جداگانه می‌گوید اپل احتمالاً روی نوعی لپ تاپ تاشدنی نیز کار می‌کند که صفحه‌نمایش ۲۰ اینچ دارد. البته عرضه‌ی این دستگاه تا قبل از سال ۲۰۲۶ اتفاق نمی‌افتد. مینگ‌چی کو در جدیدترین افشاگری خود به ابعاد صفحه‌نمایش E Ink اشاره نکرده است.

اپل به‌طور معمول دیرتر از رقبا سراغ فرم‌فکتور جدید در صنعت موبایل می‌رود، اما بارها ثابت کرده وقتی طراحی جدیدی روی کار بیاورد آن را به بهترین شکل پیاده‌سازی می‌کند. درحال‌حاضر دستگاه‌های تاشدنی بازار مبتنی‌بر اندروید هستند و اپلیکیشن‌های اندرویدی غالباً برای فرم‌فکتور تاشدنی بهینه نشده‌اند. بااین‌حال اپل پیش‌تر ازطریق iPadOS قدم‌هایی در این زمینه برداشته و آیفون تاشدنی احتمالاً از همان ابتدا سازگاری بالایی با اپلیکیشن‌های متفرقه خواهد داشت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا