سرور مجازی
zoomit

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به دولت ابلاغ شد

به گزارش دیتاسنتر من؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را که در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تصویب شده بود، به دولت ابلاغ کرد.

این طرح که هم‌اکنون به قانون تبدیل شده است، روز ۴ اردیبهشت ماه سال جاری پس از رفع ایرادات به تأیید شورای نگهبان هم رسید.

سال گذشته طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار نمایندگان خارج از نوبت در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت. در آن زمان نمایندگان اعلام کردند در این طرح سعی خواهند کرد فرایند طولانی مدت و استعلام و تأیید نهادهای مختلف برای دریافت مجوز را حذف کنند.

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگویی درمورد اینکه آیا این طرح شامل کسب‌وکارهای اینترنتی هم می‌شود، گفته بود که نگاه این طرح این است که دامنه تعداد کسب‌وکارهای تأیید محور را کاهش دهد. یعنی طولانی شدن روند مجوزدهی و تأیید و استعلام نهادهای مختلف حذف شود و افراد در عرض سه روز درخواست دهند، مجوز بگیرند و کسب‌وکار خود را آغاز کنند.

براساس این طرح مجوز کسب‌وکارها ثبت‌محور شناخته می‌شود و اتمام مراحل ثبت‌نام در درگاه ملی مجوزهای کشور، به منزله صدور مجوز است. آن‌طور که در این قانون آمده همچنین پس از ثبت‌نام افراد متقاضی در درگاه ملی مجوزهای کشور، نهادهای مربوطه موظف هستند حداکثر ظرف سه روز کاری پس از تکمیل روند، مجوز را صادر کنند.

در این قانون همچنین به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وظایفی محول شده است. بر این اساس بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند دستورالعمل نحوه ثبت الکترونیکی قراردادهای تسهیلات بانکی را تهیه کرده و همچنین در چارچوب این دستورالعمل، سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات را راه‌اندازی کنند.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا