سرور مجازی
اقتصادی

عرضه خودرو به بورس کالا؛ سیگنالی برای افزایش قیمت؟

به گزارش دیتاسنتر من، روز گذشته دو مدل خودرو در بورس کالا عرضه شد. عرضه کارا در دو مدل تک و دو کابین، محصولات شرکت بهمن موتور به روش ثبت سفارش انجام شد. یعنی خریداران تعیین کننده قیمت پایینی این دو محصول هستند و هر فردی قیمت بالاتری بدهد می‌تواند این خودرو را بخرد

پس از اینکه خودروی شاهین اسفند سال گذشته در بازار سرمایه پذیرش شد، حالا بهمن موتور دو محصول خود را در بورس کالا عرضه کرد.

طبق ارقام اعلام شده توسط بورس کالا کارا تک کابین با قیمت پایه ۲۹۱ میلیون و ۲۵۷ هزار تومان در تالار خودرو عرضه می‌شود. کارا دو کابین نیز با قیمت پایه ۳۰۱ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان به این تالار می‌آید.

این در حالی است که این دو در کارخانه به ترتیب ۲۵۱ میلیون و ۲۶۹ هزار تومان قیمت دارند. از سوی دیگر، خودروی کارا تک کابین در بازار ۳۶۸ میلیون و مدل دو کابین آن ۳۹۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

سیگنال افزایش قیمت؟

آیا عرضه خودرو به بورس و سه نرخی شدن قیمت خودرو باعث افزایش قیمت می‌شود؟

حسن کرمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با دیتاسنتر من گفت: قیمت‌گذاری دستوری از قیمت بازار پایین‌تر است. این اختلاف قیمت نشان‌دهنده حذف این شیوه‌ قیمت‌گذاری است.

او افزود: تعیین‌کننده قیمت کالایی در بورس مقدار عرضه و تقاضا است. اگر عرضه بالا باشد و نیاز بازار تامین شود، این افزایش قیمت می‌تواند کنترل شود و این محصولات در قیمت پایین‌تری به فروش برسند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: البته باید توجه کرد که با عرضه خودرو در بورس کالا فاصله قیمتی بین بازار و کارخانه کاهش می‌یابد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا